Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Michael Købke
bruger siden
28-07-2009
12-10-2009 kl. 16:22
Som tidligere Opelmekaniker, og selv ejer af en Vecra 2.0 turbo fra 2008, er jeg rimelig sikker på at Vecra C er galvaniseret i en proces hvor først alle plade dele galvaniseres som enkeltdele og efter samling af karrosse galvniseret det hele samlet igen.
Opel har benyttet denne metode siden Astra G i 1998 og gør at man skal vælge at få udbedret trafikskader på værksteder med nødvendig ekspertise og MAG udstyr, i stedet for alm. svejsesammenføjninger. Kun få værksteder råder over dette.
Godt valg iøvrigt. Jeg er rigtig glad for min, og den er ikke efterbehandlet endnu.
Mvh. Michael.
Opel har benyttet denne metode siden Astra G i 1998 og gør at man skal vælge at få udbedret trafikskader på værksteder med nødvendig ekspertise og MAG udstyr, i stedet for alm. svejsesammenføjninger. Kun få værksteder råder over dette.
Godt valg iøvrigt. Jeg er rigtig glad for min, og den er ikke efterbehandlet endnu.
Mvh. Michael.
Profil slettet
12-10-2009 kl. 17:54
...det er også en vectra B - som rigtigt nok er fra Opels mere "rustne" periode :-)
Det er en anden snak med vectra c (den model som lige er blevet afløst af insignia).
vh Anders
Det er en anden snak med vectra c (den model som lige er blevet afløst af insignia).
vh Anders
Michael Købke
bruger siden
28-07-2009
12-10-2009 kl. 18:06
Vectra B som hedder når den er fra 1996 - 2002 er en ganske rigtigt en anden snak. Den blev iøvrigt faceliftet i 1998 og halv- eller delgalvaniseret. Men som sagt, pas på ved skader. Det gælder forøvrigt alle biler :-)