Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

04-10-2009 kl. 15:21

Både Polo og Grande Punto er en klasse mindre end Golf-klassen, men hvis de er store nok kunne et i mine øjne bedre bud være:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-16V-Ambiente-5d_ID660800339.htm

Samme bil som Polo'en men nyere og mere udstyr til de samme penge. Der er i øvrigt væsentlig mere plads i både Polo og Fabia end i Fiaten.

Det kan med garanti ikke betale sig at købe diesel. Andre gode alternativer kunne være Mazda 3, Huyndai i31 eller Toyota Corolla. Alle 3 er med stor sandsynlighed mere driftsikre end dine kandidater.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

06-10-2009 kl. 20:46

Hej Ole

Jeg har selv lige købt en Grande Punto så min kommentar er nok lidt farvet af dette.
De sidste konkurrenter var Mitsubishi Colt og Opel Corsa, men valget faldt på Fiat'en.
Begrundelse:
5 NCAP stjerner. Dejligt indrettet og ganske rummelig. ADAC's 100.000 km test var meget positiv. De havde testet 1.3 jtd dieslen med 75 hk.
Jeg endte selv med 1,4 benzin da motoren passer godt til bilen. Jeg var også ude og prøve dieslen, som også var meget overbevisende. Det er en smagsag om man vil diesel frem for benzin. Der masser til salg lige over 100.000 kr som kun er et par år gamle. Og pengene rækker nemt til en ny Punto.
Hvis du vil spendere omkring 140.000 så tag også et kig på Mazda 2 eller Ford Fiesta, som også er to fine biler.
Vh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg