Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

02-10-2009 kl. 10:54

Trods alt "kun" 12 år, 4 måneder og 1 dag gammel :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2009 kl. 11:19

En brugt bil skal være betalt efter 10 år ellers vil banken ikke gå med til at låne dig penge, men der er sikkert nogle som gene vil til en anden % rente ?

Jeg synes at den er for dyr hvis du spørger mig.

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2009 kl. 12:41

Jeg har selv overvejet at købe en ældre Mercedes hos dette firma. Deres evige pladder om at alle biler til salg kun har haft én ejer, ofte født i 1864.

Jamen så siger jeg da undskyld mange gange Hr. Kørlund !!!

Mener ellers at have set de samme billeder af undervognen benyttet til flere forskellige biler - jeg må jo have taget fejl - beklager endnu en gang Hr. Kørlund - ret skal være ret !!

Synes stadig dine biler er for dyre - de er desuden farligere end moderne biler da der på 10 år er sket gigantiske fremskridt hvad sikkerheden angår.

Men held og lykke med salget af dine næsten nye 10 år gamle biler !

Sidst rettet: 2/10-09

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2009 kl. 14:48

nye bremser, nye dæk, nyt batteri, ny tandrem og mange,mange andre ting står jer kun i max 10.000 kr og det er langt oveni prisen, i driver jo en forretning ikke ?

Den bil bør ikke koster over 150.000 kr. den kostede jo kun lidt over 500.000 kr for ny.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-10-2009 kl. 15:16

Det minder mig lidt om folk der sælger gamle golf II Diesel (hakker) fra 1990 med 220000 Km på tælleren til 25-30000 kroner - hvad sker der?

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

02-10-2009 kl. 16:01

Rimelig pris er den pris køber og sælger kan blive enige om !!
Der er jo ikke tale om at i tvinges til at købe en bestemt bil, hvis i synes prisen er for høj så find dog en anden bil/forhandler, og forhandler skal vel prissætte efter hvad han forretnings-mæssig finder fornuftigt, og ikke efter hvad evt kunder kan låne i banken !!!

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2009 kl. 18:05

Jeg er ikke bitter over noget som helst, jeg synes bare at prisen er for høj.

Om bilen har kørt 50.000 km eller 150.000 km gør ingen forskel i min verden bare den er passet og kørt fornuftigt. Men det gør vel ikke at en bil skal koste mere bare fordi den har kørt mindre end gennemsnittet ? Det gør vel bare bilen nemmere at sælge, men til en lidt højere prisen + 10 - 20 %

Sikkerhedsmæssigt er den jo 12 år gammel og det er bestemt ikke et plus som desværre trækker meget ned hvis jeg skulle købe en brugt bil nu. Max 8 år gammel med ESC som minimum, så kan man godt se bort fra knæairbag m.m. som er på de nyere biler.

Mikael Eskildsen

Mikael Eskildsen
bruger siden
10-01-2008

02-10-2009 kl. 18:08

Jeg har haft flere sprit nye biler i mit liv, men ingen af dem slår min BMW 528i steptronic fra 1997 som jeg købte for 1,5 år siden for ca. 200 k. Det var måske mange penge for en dengang 11 år gammel bil, men med kun 68.000 km på tælleren, og i næsten nyvogns-stand, så har jeg aldrig følt at jeg har fået så meget bil for pengene før. Køreregenskaber, kvalitet mv. kan slet ikke sammenlignes med en ny bil i samme prisklasse. Om det er fornuftigt eller ej - det er nok et spørgsmål om kørselsbehov (en kører jo ikke 24 km/l) og om hvor ofte man ønsker at skifte bilen ud. Jeg har ikke fortrudt købet. Der har ikke været nævneværdige reparationer endnu - kun en bagklaplås, så det er endnu ikke skræmmende.

Se min bil her:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=175441&ipc=538668

Sidst rettet: 2/10-09

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 08:09

Og hvis bilforhandlerne begyndte at lytte til sine kunder, så ville de også tjene flere penge og på den måde kan branchen undgå de rådne kar som der desværre er en del af, ikke at ovennævnte ikke er en seriøs forhandler ? jeg kender dem ikke.

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

03-10-2009 kl. 08:14

Mads andersen, jeg vil gerne have nummeret til den mekaniker der klare alt det for 10.000 kr

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-10-2009 kl. 10:09

Hej Niels.

Du er tydeligvis ikke potientielt køber til sådan en bil, spørgsmålet er hvad er bedst: En frikørt taxa der har kørt 250.000 km på 2 år eller en importbil der har kørt 50.000 på 12år ??
Hvilken bil tror du der er MINDST bøvl med?

Jeg kender ikke Korlund biler, men ud fra hans hjemmeside, så driver han da en regulær forretning, jeg kan da godt forstå at der er kunder til hans biler.
Det er jo næsten som at sætte sig ind i en tidsmaskine.

"Nyprisen" er da iøvrigt fuldstændig uintressant, det er da værdien nu & her der tæller.
Tænk på her hvad en tilsvarende ny BMW koster idag.

Og til Mads:

Hvad har det underlige indlæg at gøre med denne tråd ??

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

03-10-2009 kl. 10:42

Når du nu ikke er køber af bilen, kan du vel egentlig være temmelig ligeglad med hvad prisen er !!!! eller går du og hidser dig op over alle priser du ikke finder passende ???????

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 10:45

Hvis nyprisen ikke har noget at gøre med hvad en brugtbil skal koste ? hvad skal man så udregne prisen efter ?

Og prisen er da et vigtigt parameter for at drive en god forretning.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-10-2009 kl. 13:43

Tjaa, Man skal udregne brugtprisen ud fra "udbud & efterspørgsel"

Nyprisen er kun et udtryk for hvad en given vare (Bil) kostede på et givent tidspunkt.

Hvis nyprisen skulle være et parameter, så burde en Citroen C1 (blot et eksempel) fra 3/2007 koste ca. 15.000 MERE end en tilsvarende fra 8/2007 ??
Da NYPRISEN var 25.000 HØJERE i marts end i august pga. afgiftsændringen.
et andet eksempel er en bil i jobklassen kontra en bil i miniklassen.
en fabriksny Ford mondeo feks, var mindst 100.000,- DYERE end en Fiesta, men en 10 år gammel Mondo er ikke en dadel mere værd end en Fiestaen?

Har du nogensinde købt en bil udelukkende fordi "den var billig i forhold til nyprisen"?

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 15:48

Du har ikke ret i den udregning med hensyn til de nye afgifter, dette kunne ingen forudse og det er rigtigt at bilmodeller som godt kan være 100.000 kr dyrer end en anden efter 10 - 12 år koster det samme.

men alle udregner da prisen efter første indreg. dato og kørte km + stand. Så nyvognsprisen er da ret så vigtig og det er netop der du kan se om en sælger tager alt for meget for en 12 år gammel brugt bil.

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 19:04

Nu har en bil jo kun godt af at blive kørt og 150.000 km er ingen sag for en BMW. Så kan jeg få en nyere til billigere penge som har kørt 150.000 - 200.000 km, så tager jeg den frem for din, hvis standen er ens på de 2 biler.

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 20:42

Til orientering hvis sikkerheden har betydning:

http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2010 kl. 22:42

Ja - spændende læsning - men lidt gammel :-)
Hvordan fandt du dog den debat frem....?

Hvordan i alverden kan man finde de to Volvoer, der er 10 år gamle og kun har kørt 1-3000 km? Det forstår jeg ikke :-/

http://www.korlund.dk/bilertilsalgnu-komp.asp