Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003
20-11-2009 kl. 15:04
Jeg kan kun tilslutte mig svarene fra de andre, dog vil jeg foreslå dig at kigge efter en 2,5 V6 når du ikke kører mere om året end du gør. Diverse kriser osv. har faktisk gjort at Mondeoerne med V6 motor ofte er billigere end 2,0 varianten og forskellen i forbrug er ikke ret meget i forhold til en 2 liters.
Til gengæld kører en V6er rigtigt godt, den er hurtigere, mere lækker og lyder meget bedre en båede en 2,0 benzin og en diesel.
V6 motoren er velprøvet og mindst lige så stabil som de 4 cylindrede Ford motorer.
Mvh.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
20-11-2009 kl. 15:21
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-11-2009 kl. 18:24
Det er rigtigt at skal sørge for at vælge en faceliftet model fra 2004 og frem. Altså med de 4-kantede tågelygter. Rustproblemer er mindre på de nyere modeller. Men der er altså stadig problemer med dem desværre. Men det du skal være OBS på er om alle service er overholdt, for så dækker Ford evt udskiftning af døre og bagklap. Hvis problemet med rust opstår. Altså hvis den stadig er inde for rustgarantien.
MHT motorvalg skal du i hvert fald ikke vælge diesel. Dertil kører du for få KM. En Benzin passer bedre til jeres kørselsbehov.
Og som Christian så rigtigt siger, er priserne på den lille V6 170 hk meget lave i indkøb, ja faktisk billigere end 2,0, så er den måske værd at overveje.
Selvfølgelig kører V6 ikke lige så langt på literen, men mellem 9-10 km/l bør ikke være noget problem. Det gjorde jeg med den vi havde f.eks.
Ved at vælge V6 får bilen en helt anden karakter. Den virker meget mere luksuriøs, og der er langt mere overskud i den end f.eks. 2.0 benzin. 2,0 Benzin er efter min smag alt for lad. Den mangler altså nogle kræfter. 2,5 V6 er ikke hurtig, men den levere bedre varen til den tunge bil.
Jeg så faktisk en 2,5 v6 st.car fra 04 hos en forhandler her på bilbasen til 130 k. Det er ok billigt.
Vi havde så ikke nogle problemer med vores Mondeo. Den kørte godt og sikkert. Vi var glade for vores. Og jeg vil bestemt anbefale den til andre, da den nok er det bedste køb i den klasse.
Profil slettet
21-11-2009 kl. 15:54
Nogen her i forum der ved hvorlangt en mondeo v6 med 170hk ca går på literen?? kan godt se gennemsnit fabrikstal, men nogle med erfaringer i virkligheden, gerne tal på bykørsel og landevej. Har for mange år siden kørt en ja det var en ford Sierra v6 2.3, det var sukkertøj
Mvh
Profil slettet
21-11-2009 kl. 17:16
Tak for dit svar. Det lyder nu ikke så galt på literen. Så tror jeg vil se mig lidt omkring efter en sådan maskine, men med alt i udstyr, uden undtagelse.
Mvh