Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-09-2009 kl. 22:54

Jeg ville ikke købe nogle af dem.

Med det km. behov så runder både Forden og C5en jo 300.000 inden for 2 år, og MBen 450.000 ???
Biler med sådan et km tal er ihvertilfald ikke solide.

Du bør gå en eller 2 klasser ned i størrelse, eller en til 2 klasser op i pris.

Måske kan du finde en af de sidste Opel Wetcra Diesel til under 300.000,- fra NY
Eller feks: En Citroen C3 Picasso 1,6 HDi til 220.000,-

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2009 kl. 23:25

700.000 km uden problemer? Hvor har du hørt det - hos Mercedes?
Det bliver hundedyrt at holde en så slidt spand kørende. Har du ikke flere penge til formålet så se efter noget japansk eller koreansk - meget kedelige men yderst solide biler.

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

26-09-2009 kl. 22:49

Nu har jeg haft 8 forskellige Mercedeser gennem de sidste 15 år så jeg ved hvad jeg taler om. De er absolut IKKE dyrere at holde kørende end noget andet. Det er enormt driftsikre biler selv med 500.000+ kilometer på tælleren, hvis de ellers er holdt bare nogenlunde med service. Du får ikke mere velkørende og drifrsikker bil.
Ang. rust er W210'erens image meget værre end realiteterne! Jeg har min 3. W210 nu og så slemme er de altså heller ikke...hvor mange andre biler med ca. 10 år på bagen kan man ikke finde en lille plet på i et hjørne, hvis man kigger godt nok efter?

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2009 kl. 23:11

Hvis de er så velkørende og driftsikre som du påstår hvorfor beholder du dem så ikke?

Når Per Olesen kører 50.000 km om året virker det ikke videre intelligent at anbefale/købe en bil som har rundet en halv mille - Mercedes eller ej.

Er i øvrigt stor Mercedes fan og ville købe denne uden betænkeligheder:
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=1&AdId=806800172

hvis det var muligt at komme af med min Superb søko til en rimelig pris.

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

29-09-2009 kl. 00:09

Alt for mange har meninger om ALT uden egentlig at have nogen erfaring på området.
Det er vel ikke mystisk at en bilentusiast gerne vil prøve at have nogle forskellige biler i sin levetid. Jeg har altid skiftet mine biler med minimum 2 års intervaller...sådan er jeg. Jeg har derfor prøver E50 AMG, S320 Geländewagen og alt muligt andet. Det er da det der er interessant fremfor at køre i den samme bil i 10 år, men det er jo som man er til.
Alle kender vel en mekanikker eller noget andet som mener noget om det ene eller det andet.
Mange kom ind og fik nye døre og klapper da de var 3-4 år. Derfor er disse problemer jo løst, da de nye døre var blevet designet om, så vandet ikke samlede sig i dem mere.
Min nuværende E300 TD stationcar er absolut i fin stand på trods af, at den er 12 år nu!
Sådan noget må da tælle mere end dine trediehånds-historier fra dine bekendte Kaare Frank...det er da vonhörensagen om noget er.

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

30-09-2009 kl. 09:29

Jeg svarede jeg egentlig heller ikke for at komme til at vinde retten til at bruge flere timer på, at mundhugges med dig Kaare, jeg skrev for at give min mening til kende overfor Per, som havde stillet et spørgsmål i forum.
Det er sjovt, at læse at når Per kommer med noget positivt om Mercedes fra Bil-revyen er det bare vonhörensagen, men når du læser noget negativt i Autoild og FDM-bladet, så passer det 100%. Grinagtigt synes jeg ærligt talt.
Hvorfor skulle jeg anbefale en Mercedes, hvis jeg i virkeligheden godt vidste at det var en dårlig bil (for det er jo det du siger)? Jeg prøver da ikke at sælge noget til Per i dette forum...så hvad skulle mit motiv være?
Det må jo være op til Per, hvad han vælger.
Nu har jeg sagt min mening ud fra 15 gode år med stjerne på motorhjelmen. Hvis jeg synes at det var dårlige biler ville jeg jo nok ikke have kørt i det mærke så længe!
Du har samtidig givet din mening til kende ud fra hvad du har hørt hos din kammerat, der lakere biler og supleret med hvad du har læst igennem årene i Motor og Autobild (som jo naturligvis passer 100% da det er dig der har læst det og ikke noget Per har læst i Bilreyen.) :-)

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

30-09-2009 kl. 10:34

Hej Per.
Tillykke med valget. Det ville undre mig meget, hvis du kom til at fortryde det.
Det er jo en fantastisk velkørende og stor bil med gigantisk bagagerum (min er også en stationcar) :-) Reservedele er overhovedet ikke dyrere til sådan en end til alt muligt andet. Så længe man holder sig til de "gængse" modeller (taxi-modellerne) har de ganske billige sliddele. Men det er da rigtigt, at går man op i S-klassen eller specielle modeller, som f. eks. den AMG jeg havde - så koster det en del mere. Men det er jo en helt anden snak.
For at runde den rust-diskussion af, er det jo heller ikke mere kompliceret end at se på bilen om den er pæn eller om der er bobler/pletter mv. i lakken. Jeg forstår ikke hvorfor så mange vil gøre det til et kæmpe stort problem. Der er da helt sikkert biler derude med boblere i lakken enkelte steder, men det er jo ikke unikt for Mercedes. Men så kan man jo bare lade den bil stå og finde en anden, som har fået den rette rustbeskyttelse. Hvis bilen ville ruste på 2 minutter (som nogle påstår), så havde den jo gjort det - idet den er 8 år nu. :-)
I hvert fald: Tillykke med det igen.

Kent Olesen

Kent Olesen
bruger siden
11-05-2005

01-10-2009 kl. 00:36

Jah Kaare...der er da overhovedet ingen tvivl om at du burde være professionel komiker med jokes som: "brdr. Olesen" og "hils pladesmeden". Det er jo virkelig humor på højt plan! Eller noget...
Der er helt sikkert heller INGEN brugere herinde der er i tvivl om at du selv regner dig som ret vidende om biler!! :-)
Som min absolut sidste bemærkning i denne streng, tror jeg ikke at du skal have så høje tanker om dig selv, at du sådan for alvor ligefrem kan "pisse nogen af" med dit kværuleren. Det er medfører såmænd højst en mindre irritation og et lille træk på smilebåndet! :-) God vind...