Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2009 kl. 12:29

Vælg benzin - evt. en 2.2 eller 2.0 Turbo hvis i har råd.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren N

Søren N
bruger siden
09-08-2004

23-09-2009 kl. 12:37

Hej Thomas

Måske kan du blive klogere på den økonomiske side af sagen ved at benytte denne side?

http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel

Vh/
Søren

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 12:39

Hvorfor lige en Vectra??? Har i prøvet at kigge på Mazda 6, Ford mondeo (årets brugtbil model 2004) eller evt honda accord?? Det er bare et lille indput, jeg har nemlig ikke hørt noget som helst positivt om Opel vectra, tværtimod... Men det er afgjort en pæn bil!!! Hvis jeg var dig, så ville jeg tage familien med til en stor brugtvogns forhandler, som har lidt af alle mærker, og prøve nogle forskellige mærker!!! Hvad angår diesel og få km... så pas på angående de modeller med partikel filter, de skal bruge minimum 25 km før filtret virker ordentligt!!! Og desuden har en moderne diesel motor stadig brug for at blive varm og køre lange ture...!
Held og lykke med jagten ,-)

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2009 kl. 12:52

som giver ejerne meget få problemer om nogen. Den er eminent rustbeskyttet og samlekvaliteten er på højde med de bedste. At den har et kedeligt design og uinspirerende køreegenskaber er en anden sag.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 18:50

de har nu en del problemer med kvaliteten....

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-09-2009 kl. 08:51

Her du i det hele taget tjekket om der kan være 3 autostole i en Vetcra ??? det tvivler jeg på.

Jeg tror du skal over i noget MPV

Mikael Christensen

Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006

28-09-2009 kl. 22:20

Jeg har selv kørt ca 18.000 km i en Vectra over 3 måneder her i sommer og selvom jeg har afleveret bilen igen, er vi i familien enige om at det er en rigtig god bil til familien, og specielt til 3 børn. Som den eneste (vi har fundet) af alle nyere biler i Mondeo-klassen, er der plads til 3 stole på bagsædet. Bemærk at det ikke er bredden der normalt er problemet, men derimod udformningen af bagsædet der afgør om der er plads til 3 sæder.

I maj måned i år fik vi tilbudt en fabriksny Vectra 2.8 Turbo Wagon til 363.000 kr, med elegance udstyr. Den vi lige har afleveret var en tilsvarende model, dog 5-dørs, fra 2008, men kostede det samme!

Så ja, der er en del firmabiler og de begynder efterhånden at komme ud på det private marked.

Jeg er absolut ikke Opel fan, men hvis vi finder ud af at min elskede 3-serie BMW ikke kan rumme vores snart 3 børn, så hopper vi sandsynligvis tilbage til en Vectra igen.

Køreegenskaberne er dog ikke noget at skrive hjem om, og vores datter blev køresyg, hvilket hun aldrig har været før i nogen af de efterhånden mange biler vi har haft de sidste 2 år. Det håber / tror jeg dog der er noget man kan gøre noget ved.