Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2009 kl. 08:46

330i helt klart! Golfen er en god bil i god kvalitet, hvor det sjove i høj grad kommer frem.
BMW' en er i særklasse, motoren er suveræn og resten af bilen er tæt på. Desuden er støjniveauet i BMW' en meget lavere, især ved højere hastigheder.
Ingen tvivl om at det er den bedste bil i bedst kval.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 10:00

ingen tvivl!!!! Bmw'en er langt langt bedre i kvalitet, og desuden har den jo baghjuls træk, så slipper du for det irreterende moment ryk i rattet, som en forhjuls trækker giver... Men hved med alternativt at kigge på en 03-04 330d med den stærke 204 hk motor??? med manuel gear kører den 14,7 km/l og trækker fra både golf'en og 330i i alle mellem accelerationer... Jeg har selv haft fornøjelsen af at eje en 330d og den fik jeg chippet hos scantune i Galten ( v/Århus) til 265 hk og 530 nm... Den vil jeg prøve, hvis jeg var i dine sko!!!! Held og lykke med jagten.

Profil slettet

Profil slettet

06-11-2009 kl. 09:57

Hej jeg har haft en 330i E46, den kører super godt og er meget drift sikker, en kendt fejl er dog tændspolerne, der sidder enkeltvis og koster ca 5000 at få skiftet hos bmw, jeg har prøvet GTIen (V) et par gange og syntes faktisk den er sjovere at køre i end bmwen, samt den har en fed lyd , og det væsentligt mere lækkert/moderne interiør end 330eren, og hvis man har lyst kan den jo chippes til 265 hk , jeg ville vælge golfen, selvom jeg inderst inde er BMW fan,

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-11-2009 kl. 12:52

BMW 330 må være sikker der.... Den er på et helt andet niveau. Det er en en fantastisk lækker vogn. Og med BMW række-sekser. Så er den altså forrygende.

Michael Wahlstrøm

Michael Wahlstrøm
bruger siden
11-06-2008

19-11-2009 kl. 23:08

Har kørt dem alle, og BMW'en er klart mere involverende men også dyrere, især i vedligehold. Golfen er også lækker, men en klasse under BMW'en.
Du skriver ikke noget om dit behov, men måske en BMW 330d? Den er endnu mere komfortabel en benzineren, men koster næsten det halve i brændstof, og har så meget "punch" bundtræk, at den altid vil føles overlegen, især på landevej/motorvej.
Jeg har bl.a en Seat Cupra med 300+ hk, som jeg bruger til hverdag og til banerace, og den kommer ikke udenom BMW 330d uden kamp.