Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
20-09-2009 kl. 18:31
Hvad med at kigge lidt her på bilbasen....man kan da sagten få ford focus station car diesel fra 08 til omkring 180-190.000. Med 30.000km og alt i udstyr. og en årgang 09 med 5000km til godt 200.000kr. det var da en del at spare iforhild til nypris. Held og lykke
Mvh
Sidst rettet: 20/9-09
Mvh
Sidst rettet: 20/9-09
Profil slettet
20-09-2009 kl. 22:59
ang tandrem! Forden er med kæde og kan ikke springe og skal ikke skiftes. Har selv købt ford c-max, som i bund og grund er samme bil som focus. har læst og hørt om 6mdr gamle hvor der er gået rust i bagklap og skærm kanter. Men jeg kan jo bleve ved med at bekymre mig om hvad der måske kan komme. Køre i 1,6tdci og den køre rigtig godt. Min bror har en oktavia ca 4 år gl. har utætte bagside ruder som er skiftet 2 gange, fartpilot som svigter. Der er noget med de fleste biler, medmindre du går en kvalitet op og køber audi eller bmw. Men kender godt til det der med hvad nu hvis osv. det er til at få grå hår af. håber ikke jeg tog modet helt fra dig.
mvh
mvh
Profil slettet
21-09-2009 kl. 00:33
Husk hvis i køber diesel bil skal i køre omkring 25000km om året for at det kan betale sig. En anden ting er at en sådan diesel har det bedst med at blive helt varm, vil sige en halv times kørsel. Er ikke til små ture, det vil ødelægge dyserne i motoren på sigt, og det vil kost fra 25000-30.000kr at få dem op at køre igen. I skal også påregne en tilkørings periode inden bilen køre omkring de opgivne fabriks tal. Min c-max køre 16,8-17,2 i snit og dette er med lange ture, men har fået at vide når den har kørt en 10-12.000km vil jeg kunne forvente 19-20. Det er ganske godt taget i betragtning af at klima anlægget køre konstant. OG HUSK ikke at køre med foden på speeder som et råddent æg, for at få den til at køre mere på literen. Så soder dyserne til, kør lidt frisk til. 1,6 tdci med 90hk er en langbenet sag.....skifter først til 4gear i byen omkring 60km/t, ellers sejtrækker den og den vil kokse til på sigt, og dieslen vil ikke brænde rigtigt i motoren, og vil føre til en dårlig økonomi rent brændstof mæssigt. Masser af mennesker som køber diesel biler ved ikke hvordan man køre en sådan sag, for ikke at få store udgifter på sigt. Kør bilen lidt ud i gearerne, uden at træde pedalen vildt ned, så vil i få stor glæde af den meget fine motor der ligger i den, plus god økonomi