Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

12-09-2009 kl. 10:12

Det er to rigtig fine biler, du har kig på der. Saab'en er så klart, synes jeg, den fedeste af de to biler - på flere punkter. Den er langt mere køreglad (Volvo'en har også fine køreegenskaber, men den er bare mere kedelig at køre i end Saab'en). Saab'en er flottere i design og skiller sig mere ud fra mængden, den er mere rummelig, og så giver den bare et mere positivt indtryk, end Vovlo'en gør (og det er bestemt ikke fordi, at Volvo'en ikke også giver et fint indtryk).

Når det så er nævnt, så er det jo ene 'helt forkert' motor, du overvejer til Saab'en. Saab'en SKAL og fortjener en turbo-motor. Du skal gå efter en 9-3 1,8t og i særdeleshed gerne med org. Saab Hirsch trimsæt, der giver bilen 195 HK.! Sættet er selvfølgelig godkendt af Saab og af myndighederne, så der er ingen problemer i.f.t. f.eks. garanti o.s.v.. Faktum er da også, at rigtig mange 1,8t'ere, er udstyret med Hirsch trimsæt. Prisforskellen på en 1,8i og 1,8t er så beskeden, at det simpelthen ikke kan betale ikke at vælge en 1,8t.

Med en 1,8i, føles Saab'en ikke specielt veloplagt (ligesom Volvo'en også føles tam med en 1,8), men med en 1,8t bliver det en helt anden og - som nævnt i starten - en rigtig køreglad bil, med fremragende køreegenskaber.

Så det beste køb er, synes jeg, ubetinget en Saab 9-3 1,8t Sport Combi (og gerne med org. Saab Hirsch trimsæt) - det vil du ikke fortryde.

Held og lykke med købet - og husk lige at prøvekøre en 1,8t, inden du beslutter dig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

12-09-2009 kl. 10:48

Du skal slet ikke du skal have en bil,du skal da gå på gaden,så folk kan se dit fine armbånd,i bilen er der ingen som kan se det.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

12-09-2009 kl. 11:42

Avensis fremfor Saab 9-3 Sport Combi... ja ja, så har man da hørt det med. "Nyere teknik/elektronik" - yeah right, og jordbær er blå. Heldigvis er smag forskelligt.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2009 kl. 16:48

Du kan da ikke i alvor mene, at en Avensis kommer i nærheden af at kunne sammenlignes med en Saab 9-3.

Lars Utzon

Lars Utzon
bruger siden
19-08-2008

16-09-2009 kl. 21:51

Jeg kan helt klart tilslutte mig pointen om at vælge 1,8t-varianten med Hirsch. Mens jeg havde pågældende model, fik jeg en 1,8i som lånebil fra værkstedet i forbindelse med service, og der en verden til forskel på de to modeller.

Min kollega, der havde valgt en V50 ærgede sig noget over at han ikke havde gjort som jeg. Specielt da konen blev gravid, og der pludselig også skulle være plads til barnevogn. Saab'en er betydeligt mere rummelig end Volvoen.

Vær i øvrigt opmærksom på, at priserne på Saab efter sigende kan presses væsentligt efter usikkerheden om GM og det videre ejerskab.

Held og lykke med bilkøbet.

Mvh.

Lars

Jan Sass Hvass

Jan Sass Hvass
bruger siden
04-10-2004

25-09-2009 kl. 15:58

Hej Thomas,

Kører selv en 93 Combi med Hirsch trim. Kanon bil. Den har sindsyg kraftoverskud. Eneste problem er, at den har svært ved at få alle kræfter ned i asfalten ved acc. fra 0. Der er også lavet mange test af bilen, hvor den vurderes noget let i forenden, hvilket er helt korrekt. Lige til din info, så måtte der i min en ny kobling i ved 70.000 km. Den originale kunne ikke klare momentet efter den havde fået Hirsch trim.