Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
12-09-2009 kl. 10:12
Når det så er nævnt, så er det jo ene 'helt forkert' motor, du overvejer til Saab'en. Saab'en SKAL og fortjener en turbo-motor. Du skal gå efter en 9-3 1,8t og i særdeleshed gerne med org. Saab Hirsch trimsæt, der giver bilen 195 HK.! Sættet er selvfølgelig godkendt af Saab og af myndighederne, så der er ingen problemer i.f.t. f.eks. garanti o.s.v.. Faktum er da også, at rigtig mange 1,8t'ere, er udstyret med Hirsch trimsæt. Prisforskellen på en 1,8i og 1,8t er så beskeden, at det simpelthen ikke kan betale ikke at vælge en 1,8t.
Med en 1,8i, føles Saab'en ikke specielt veloplagt (ligesom Volvo'en også føles tam med en 1,8), men med en 1,8t bliver det en helt anden og - som nævnt i starten - en rigtig køreglad bil, med fremragende køreegenskaber.
Så det beste køb er, synes jeg, ubetinget en Saab 9-3 1,8t Sport Combi (og gerne med org. Saab Hirsch trimsæt) - det vil du ikke fortryde.
Held og lykke med købet - og husk lige at prøvekøre en 1,8t, inden du beslutter dig.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
12-09-2009 kl. 10:48
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
12-09-2009 kl. 11:42
Profil slettet
14-09-2009 kl. 16:48
Lars Utzon
bruger siden
19-08-2008
16-09-2009 kl. 21:51
Min kollega, der havde valgt en V50 ærgede sig noget over at han ikke havde gjort som jeg. Specielt da konen blev gravid, og der pludselig også skulle være plads til barnevogn. Saab'en er betydeligt mere rummelig end Volvoen.
Vær i øvrigt opmærksom på, at priserne på Saab efter sigende kan presses væsentligt efter usikkerheden om GM og det videre ejerskab.
Held og lykke med bilkøbet.
Mvh.
Lars
Jan Sass Hvass
bruger siden
04-10-2004
25-09-2009 kl. 15:58
Kører selv en 93 Combi med Hirsch trim. Kanon bil. Den har sindsyg kraftoverskud. Eneste problem er, at den har svært ved at få alle kræfter ned i asfalten ved acc. fra 0. Der er også lavet mange test af bilen, hvor den vurderes noget let i forenden, hvilket er helt korrekt. Lige til din info, så måtte der i min en ny kobling i ved 70.000 km. Den originale kunne ikke klare momentet efter den havde fået Hirsch trim.