Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

11-09-2009 kl. 11:48

Hej Martin

Jeg er ejer af en 2006 2,0TDi m DSG.
Jeg har også med jævne mellemrum hørt tale om turbo/topstykke/DSG problemer.
For mit vedkomne har der aldrig været noget med min bil. Den har idag kørt 110.000.
Jeg tror en årsag til evt problemer kan skyldes "uerfarne diesel kørere".
En diesel bil er jo lidt længere tid om at blive varm - ligeledes skal den også have lov til at køle ned igen i turboen.
Mange af de ejere der har haft en sådan bil er kommet direkte fra en benzinbil uden turbo hvor man jo bare slukker motoren efter brug.
Men en Turbo bil skal have lov at puste lidt ud til sidst efter "hårdt" brug.
I øvrigt skulle den nu være god nok med at 1,9TDi er mere slidstærk end 2,0TDi er. Den støjer dog en smule mere.
Jeg har støjisoleret min bil i varerummet med et prima resultat. Materialeforbrug en tus´ og tidsforbrug en eftermiddag. Resultat = en helt anden bil at opleve i lyden!.
Begge motorer er godkendt til 1400 kg på krogen.
God vind med den!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2009 kl. 19:40

Der er allerede skrevet meget i denne sag - prøv at søge i forum eller google emnet. Men jeg mener Foldager har meget ret...... men men korreks mig hvis jeg er forkert på den; En turbo løber vel kun rundt hvis den er i brug ?? Altså, du kan holde nok så længe i tomgang/ køre roligt, men hvis den ikke er i brug (acc. eller høj fart) så drejer den vel heller ikke rundt !!??

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

11-09-2009 kl. 21:37

Turboen løber rundt så længe der er udstødningsgas, selv på en VW.

Peter Rasmussen

Peter Rasmussen
bruger siden
21-09-2004

25-09-2009 kl. 23:10

En turbomotor der har arbejdet hårdt, har en megen varm turbo. Derfor er det godt lige at lade den køle lidt inden motoren srrtandses, ellers kan olie blive så varm i turbo lejet at olie "koger" væk.
Også kan jeg ikke dy mig, var det ikke nemmere at købe en bil der var støjisoleret fra fabrikken :-).
Mvh Peter rasmussen