Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004
11-09-2009 kl. 11:48
Jeg er ejer af en 2006 2,0TDi m DSG.
Jeg har også med jævne mellemrum hørt tale om turbo/topstykke/DSG problemer.
For mit vedkomne har der aldrig været noget med min bil. Den har idag kørt 110.000.
Jeg tror en årsag til evt problemer kan skyldes "uerfarne diesel kørere".
En diesel bil er jo lidt længere tid om at blive varm - ligeledes skal den også have lov til at køle ned igen i turboen.
Mange af de ejere der har haft en sådan bil er kommet direkte fra en benzinbil uden turbo hvor man jo bare slukker motoren efter brug.
Men en Turbo bil skal have lov at puste lidt ud til sidst efter "hårdt" brug.
I øvrigt skulle den nu være god nok med at 1,9TDi er mere slidstærk end 2,0TDi er. Den støjer dog en smule mere.
Jeg har støjisoleret min bil i varerummet med et prima resultat. Materialeforbrug en tus´ og tidsforbrug en eftermiddag. Resultat = en helt anden bil at opleve i lyden!.
Begge motorer er godkendt til 1400 kg på krogen.
God vind med den!
Profil slettet
11-09-2009 kl. 19:40
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
11-09-2009 kl. 21:37
Peter Rasmussen
bruger siden
21-09-2004
25-09-2009 kl. 23:10
Også kan jeg ikke dy mig, var det ikke nemmere at købe en bil der var støjisoleret fra fabrikken :-).
Mvh Peter rasmussen