Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
07-09-2009 kl. 14:05
M.h.t. benzinøkonomien så kommer det meget an på, hvilken model du vælger, og din kørestil. Det er klart, at det kan være lidt vanskeligt at holde en fornuftig benzinøkonomi, hvis der er tale om en T-5 eller 2.5T hvor det fremragende kraftpotentiale udnyttes hele tiden. Kører man omvendt "pænt", kan de to turbo-udgaver holdes på en rimelig fin benzinøkonomi motorerne taget i betragtning.
Jeg synes, at du skal undgå udgaven med 140 HK. og i stedet gå efter udgaven med 170 HK. Motoren med 170 HK. passer rigtig fint til den store bil - motoren med 140 HK., synes jeg, føles for svag. Med 170 HK.-motoren ser benzinøkonomien faktisk helt fornuftig ud, men andre ord er den motor en fin blanding af præstation, fornuft og økonomi.
Generelt er Volvo V70 særdeles robust bygget. Motor og gearkasse kan næsten ikke slides op, og du skal ikke være bange for at købe en bil med en del km. på bagen - den kan holde til det (sørg dog for at service er overholdt). Der er ikke så mange svage punkter på en V70, men "kødbenene" har det med ikke at holde så længe, heldigvis koster de ikke ret meget at skifte. M.h.t. service i Sverige; ja, det kan i særdeleshed godt betale sig at køre til Sverige for at få udført service. Der er faktisk en hel del at spare på værkstedsudgifterne, hvis service udføres i Sverige.
M.h.t. hvad du kan handle dig frem til, afhænger det selvfølgelig meget af sælger og omstændighederne (skal sælger tage en bil i bytte etc.), så det er lidt vanskeligt at sige noget om.
Alt i alt skal du nok blive rigtig glad for en Volvo V70 - det er noget helt helt andet end de biler, du skriver, du har haft førhen!!
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
Jens Madsen
bruger siden
28-05-2006
08-09-2009 kl. 17:02
Jeg har nemlig også kig på en V70, men skal absolut have diesel eftersom jeg kører omk. 50.000 km om året.
Men hvordan ser det ud med forbruget ved motorvejskørsel (130 km/t, fartpilot)? En 163 hk D5 er opgivet til 14,9 km/l (man. gear) eller 12,7 (aut. gear). Holder disse tal vand? Med det store antal kilometer er det ikke helt ligegyldigt om man kører 10 eller 15 km/l.
Profil slettet
08-09-2009 kl. 17:47
Vedr. diesel kontra benzin-udgaven af volvo v70. Benzin-udgaverne har fået et ordentligt pris-gok i nødden i forhold til diesel-udgaven - al den snak om miljø o.s.v.. har gjort at benziner har tabt betydeligt mere på det seneste. Så hvis man ser bort fra diesel-udgavens fordele så kan man køre mange kilometer i en benzin-udgave for den besparelse der er i forhold til diesel. Miljøafgifterne diesel-v70 kontra benzin-v70 er stort set det samme - måske endda lidt dyrere for dieselen.