Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
07-09-2009 kl. 12:42
Jeg er slet ikke enig i det råd som Hans giver dig.
fordi:
1. Jeg har ikke set et eneste sted hvor det er dokumenteret at en kold dieselbil kører koretre på literen end en kold benzinbil??? snaere tværtigmod.
2. Hvorfor skal en diesel være varm???
Ifølge FDM kan en moderne dieselbil sagtens køre småture.
3.Kondens i udstødning??? sludder, der kommer da ligesåmeget kondens i udstødningen på en benzinbil, en dieselbil har iøvrigt ikke katalysator, kun partikelfilter, jeg vil dog medgive at en dieselbil med partikelfilter skal have en længere tur en gang om måneden.
4.Anskaffelsesprisen??? Allan, køber du feks. en Citroen C3 er der INGEN prisforskel, så det kommer an på et konkret eksempel.
Allan, hold øjne og ører åbne, og kommer der et godt tilbud på en dieselbil, så kan du roligt slå til.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
07-09-2009 kl. 16:42
Mht om dieselbiler kan tåle korte ture skal jeg ikke gøre mig ekspert, kun sige at jeg måske fornemmer at det nogle gange mere er en akademisk diskussion end noget som folk flest overhovedet mærker noget til i praksis.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
07-09-2009 kl. 20:05
Jeg kører selv diesel KIA Ceed 1,6 crdi SW har 17 km hver vej på arbejde og den kører ca. 17 km/l i snit - den kører noget længere når den er varm - så jeg holder med dem der hævder at diesel er til lang fart.
Som pendler bil kan jeg sagtens anbefale en KIA CEED diesel, total økonomis er det en billig bil at køre i og ikke mindst at anskaffe og så pynter det med 7 års garanti - prøv en tur hos KIA