Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2009 kl. 20:17

Service bog er ikke alfa og omega, men vedligeholdelsen er, kan sælger dokumentere en løbende vedligeholdelse, så er det ofte lige så godt, specielt på en ældre bil.

Faldgrupper, tag ikke afsted uden en erfaren bilkøber eller bedre endnu en mekaniker.

Udover hvordan bilen kører og hvad der virker, er det vigtigt at kigge på hvad der kunne være de næste slid dele der skal skiftes, tjek hvornår tandrem sidst er skiftet en tandrem skal skiftes efter nogle år eller et bestemt antal km, forskelligt fra bil til bil.

Kig også på udstødnings systemet, er det sundt eller ej, specielt katalysatoren er specielt dyr på en udstødning, dæk, bremser og kobling mvd. er også vigtige.

sæt dig ind i den enkelte models svagheder.

jeg kan godt komme med en række forslag til biler du skal vælge, men de vil alle sammen afspejle min overbevisning om at ældre toyotaer er det mest stabile man kan få når du ikke har flere penge, det kan du nok ikke bruge til så meget, men overvej da lige sådan en ;D

Der er enkelte forsikrings selskaber der er særligt fordelagtige, det er eks. lærestandens forsikring, hvis du er lære, tjenestemændenes forsikring, hvis du arbejder inden for et felt hvor der tidligere var tjenestemænd, eller polities hvis du er inden for dem, osv. spørg kolleager hvis du er i tvivl om der er sådan selskab.

selv bruger jeg GF, da de ikke skal tjene penge, og man hvert år får en check med sin andel af forsikrings selskabets overskud, det er sgu billigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg