Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-09-2009 kl. 20:43

Tillykke med omstændighederne - nu begynder livet for alvor !

Du har fat i den lange ende med en Mondeo. 2.2 TDCi er klart at foretrække men den mindre motor med 115 eller 130 HK rækker fint til danske forhold. Med dit km forbrug ville jeg vælge en mindre motor med færre km på tælleren. Du kunne også spytte yderligere i kassen og få mere sjov i hverdagen. Evt. se på en Vectra diesel hvis du prioriterer høj kvalitet frem for inspirerende køreegenskaber i en Mondeo. Avensis er det sikre valg men ulidelig kedelig og designet er dybt godnat. Mondeo stc 2.0 TDCi med 130 HK er et godt køb:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,0-TDCi-130-SE-st.car-5d_ID165400996.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Mondeo-2,0-5d.-TDCi-Titanium-st.car_ID458802.htm

Held og lykke med ungerne og bilen !

Sidst rettet: 4/9-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Lundgaard Andersen

Jesper Lundgaard Andersen
bruger siden
26-09-2006

07-09-2009 kl. 21:51

Tag lige og prøv 2,2 også. tjek om den har fået det årlige rusteftersyn og tjek kølevandstemp tjek også sædevarmen om den virker. se om du kan finde en med DPF da der kommer afgift på 1000 kr oveni fra 1/1 10 hvis den ikke har det

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2009 kl. 21:05

Udvalget af 2.2 er ret lille og jeg synes prisen er for høj på dem jeg har set pris på. En 2.0 med 130 hk kan optimeres til ca. 165 hk og ca. 400 nm. Så jeg ville vælg en 130 hk og få den optimeret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Lundgaard Andersen

Jesper Lundgaard Andersen
bruger siden
26-09-2006

20-09-2009 kl. 12:22

Nej der er problemer med at de ikke bliver varme nok se evt www.ford-mondeo.dk min 2,2 går imellem 14,5 - 16 km/l

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 12:29

Alle er åbenbart kloge på mondeo ,-)) Så jeg vil lige bryde ind med mit indlæg også... Jeg ejer selv en 2,2 TDCI fra 2006, og den har aldrig haft andre problemer end EGR ventilen, ( 100,- incl arbejdsløn) som iøvrigt er et problem på alle nye diesel biler...!!! Min egen mekniker har ikke meget positivt at sige om 2,0 motoren, den ødelægger dyser og pumper i stor stil, og Ford vil ikke betale kulance... Jeg valgte min pga det store moment ( 360 nm) kædetræk i stedet for tandrem, udstyr og så at det er en anden producent af dyser der sider i 2,2... (DELPHI) de har ikke nogen problemer med holdbarheden... Når du sammenligner priser, skal du tænke på, at f.eks en 2,2 som min ( GHIA X stationcar) uden ekstra udstyr, havde en nypris på 492000,- i 2006... den er jo lidt dyrere fra ny, men jeg vil holde på at de 20-30000,- ekstra som de koster idag, er givet godt ud!!!! Prøv en 2,2 og du vil ikke blive skuffet!! Den er over et sekund hurtigere end 2,0 fra 0-100 og så kører den NÆSTEN det samme pr. liter diesel...!! Ang. km og udstyr, så kan du finde en med alt i udstyr og omkring 150000km til omkring 220000,- fra 2006... men kig dig grundigt for... de fleste forhandlere har en meget dårlig vane med at skrive MODEL 06 og når du så nærlæser, så er det typisk en bil fra 05... God jagt!!! Men hold dig fra en 2,0 TDCI i den model...

Sidst rettet: 23/9-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg