Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Flemming Scheel Andersen

Flemming Scheel Andersen
bruger siden
05-07-2006

21-08-2009 kl. 08:55

Jeg villi ikke vælge Getz. Det er en ældre konstruktion end I10, hvilket ses af at der ikke er 5 års ganranti på en ny Getz som på I10. Pladsmæssigt er det næsten det samme. Har selv valgt I10 og er godt tilfreds.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

21-08-2009 kl. 17:07

Hej Lene.
Som udgangspunkt ville jeg nok holde mig fra koreansk skrammel, og holde mig til det der holder. Også efter at garantien er væk. En Renault Clio, kører godt og langt på litteren. En Ford fiesta er bestemt også en fin bil der kører helt kanon. En lille peugeot er heller ikke så tosset, men ville kigge på de 2 andre først.
God jagt
Kennet

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

22-08-2009 kl. 22:34

Så kig hellere efter en ordentlig bil denne gang :-). Prøv noget andet, tror du bliver positivt overrasket. Især med gensalgspris

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

23-08-2009 kl. 10:36

Koreanske biler er noget skrammel. De ruster. De har et enormt værditab. De har køreegenskaber som en gammel sofa. ( har selv prøvet de fleste af dem) Og så er de omtrent lige så sikre som en våd papkasse. Det er selvfølgelig et godt alternativ, i et land hvor afgifterne er sindsygt høje, men derfra til at kalde det for gode biler er jo helt grotesk. Hvad sammenligner folk så med? Suzuki??? Selvfølgelig findes der mandagsbiler inden for alle mærker, men kvaliteten i koreanske biler er bare ikke bedre end opel i start 80erne. Men jeg forstår da godt at nogen folk køber dem, ny bil til små penge er jo fristende. Men så glæd jer til byd kommer. Den bliver nok endnu billigere, og hvis kvalitet og sikkerhed er ligegyldigt, er det jo en perfekt bil til at konkurrere mod korea lortet

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-08-2009 kl. 21:25

Hæ hæ... En af verdens største bil fabrikker og mest moderne, laver våde papkasser med hjul der taber 1000,- i værdi pr. km... Sådan lyder det på hr. Kennet Christensen... En Hyundai idag, er helt op to date hvad angår værdi og kvalitet.!! Det er ikke en BMW, men den koster også kun det halve... i forhold til en BMW, så kører ALLE andre hverdags biler som en våd gammel sofa ,-))

Sidst rettet: 23/8-09

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

23-08-2009 kl. 22:01

Til Rene. Prøv en rigtig bil en dag. Tror du vil give mig ret i at plastic osv er da for billigt lort. Man kan da få bedre brugte biler i ordentlige mærker end ny koreabras. Nyt er ikke et lighedstegn med godt. Slet ikke som verden er skruet sammen idag. Kender selv en der er vild med sin hyundai, og det er hendes første bil. Men var hun ude at prøve andet først, nej hun tog bare den for prisen. Sammenlign det med bukser. Holder bukser til 100kr lige så godt som bukser til 900kr???

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2009 kl. 22:12

Skoda Fabia - billig i drift og holder prisen bedst af alle.

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

25-08-2009 kl. 08:32

Jeg har som sagt selv prøvet stort set alle koreanske biler, og må sige at jeg slet ikke forstår hvad du mener med up to date. Det er hård og billig plastic i dem alle, og jeg rakker ikke biler fra korea ned som sådan, jeg siger bare at de er sgu langt fra en ordentlig kvalitet. Vil dog give dig ret i at hyundai er den bedste af de 3 onder ( kia, hyundai, og chevrolet) Det er da godt nok at vi har de 3 mærker, så nogle mennesker får chancen for at have en ny bil. Men så er der heller ikke mere at komme efter. Der er sgu ikke nogen der kan bilde mig ind at folk køber dem for deres kvalitet. Så har man ihvertfald ikke prøvet andet

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

28-08-2009 kl. 13:54

Ja salgstallene siger jo mere om folks økonomi end kvalitet. Det var også det jeg skrev tidligere

Carsten Stiller

Carsten Stiller
bruger siden
01-12-2004

02-09-2009 kl. 13:24

Jeg har en Skoda 1.4 TD Combi ambiente fra dec'04.

Den har nu kørt 206.000 km, haft alle service på mærke værksted (bliver der fordi de giver rigtig god service, de er IKKE billige). Det eneste der er skiftet er dæk, olie og bremser.

Den har kørt mange km. hver dag, med blandet kørelse (60% motorvej, 25%hovedveje, 15% by) kørt ca. 21.5-22km/l (iflg påfyldning IKKE kørecomputeren som er noget mere optimistisk ;-)

Det er en bil jeg KLART vil anbefale. Føles ikke som skrammel, kører stabilt, lave service omkostninge, lave drift omkostninger, men den er ikke nogen raket - kan godt køre de 130 (og lidt til hvis det skal bruges) men ryglænet bliver ikke presset.

Held og lykke med finde den rette bil.

PS til Kenneth: tag og få øjnene op for at de forskellige mærker udvikler sig. Skoda er vil stadigvæk et lorte mærke i forhold til dig. F.eks. Hyundai Getz er koreansk og bliver ved med at biver rost alle steder fra.

Carsten Stiller

Carsten Stiller
bruger siden
01-12-2004

02-09-2009 kl. 13:25

Overså lige at det var en ny bil til 100k du søgte. Det er svært at finde en Fabia til den pris - desværre.

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

02-09-2009 kl. 14:59

Carsten hvis du mener alle steder fra, bliver jeg nok nødt til at sige at du læser sgu ikke mange forskellige tests. Det er ikke nok kun at læse bilmagasinet, hvis du vil have en bred mening. Læs også de udenlandske. Men ja, hun må hellere vælge skoda end korea lort. Så godt valgt Carsten

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

02-09-2009 kl. 21:39

Henrik jeg er ikke i en raid mod koreanske biler, men jeg kan ikke anbefale dem, og sove trygt om natten. Jeg har også en makker der havde en ny accent, og den var konstant i stykker. Det var de mest underlige ting der gik i stykker på den. Såsom sæde, vinduesoptræk osv. Med hensyn til vw kvalitet, tjaaa jeg synes nu heller ikke vw gør det vildt godt, men de kører noget mere overbevisende. Jeg synes foreksembel selv at en Sonata 2,4 kørte sindsygt godt, men det gør en gammel audi a6 2,4 jo også. Og de kostede iøvrigt det samme. Km på audien var 176000 og 84000 på sonataen. Og Sonataen var nyere, men jeg ville nu alligevel vælge audien. Fordi tingene er nye, betyder ikke at de er bedre. Jeg har intet imod at folk kører i biler fra korea, bare de ikke prøver at bilde mig ind at det var det bedste de kunne finde til 200000. For der er mange bedre biler derude, selvom de er ældre. Nej nej da, lad endelig folk køre i deres små koreanske biler, det får kun mig til at føle mig mere sikker. Jeg er nu overbevist om jeg nok skal klare mig i min gamle volvo :-). Beklager hvis folk føler sig stødt over mine meninger, men nu ville Lene jo gerne høre den.

Henrik Dilsø

Henrik Dilsø
bruger siden
03-09-2009

03-09-2009 kl. 08:41

Først vil jeg lige sige, Kenneth Cristensen skal du ikke lytte til, han er da en af de værste mørke mænd jeg har stødt på længe, han har åbenbart et kæmpe mindreværks komplex over for alt fra korea. Han farverige sprogbrug siger jo næsten alt... Og så køre han selv i en gammel volvo jeg må le, en svensk landbrugsmaskine, og en fabrik som kun kan overleve med massiv statsstøtte. ! Så vil jeg hellere køre i en moderne og sikker bil fra korea, end en gammel traktor fra sverige. Som iøvrigt heller ikke er en fejlfri bil, så langt fra. Selv kører jeg i en forfærdelig bil fra korea, som hedder KIA uha og så Ceed til efternavn, en bil som er produceret på den nyeste og mest moderne fabrik i europa, og som er samlet af europæiske komponenter. Har som den første bil fået 6 stjerne i fdm, ud af 2 biler, og den anden er en VW Golf. UHA igen, sikke en dårlig bil. Har næsten haft bilen i 2 år nu, har kørt 100 % fejlfrit, der er ikke engang sprunget en pære i bilen, det er vel ok af så dårlig en bil. Det er til dato den bedste bil jeg har haft, glæder mig til at køre hjem hver dag. Det gjorde jeg ikke i mine tidligere europæiske biler ! som iøvrigt havde masser af fejl fra dag et. Når det så er sagt, er der ingen biler der er fejlfri, alle biler kan gå istykker sålænge der er eletronik og mekanik i bilen. Syntes mange af de foreslået små biler kan være en fin løsning for dig. Måske også Kia Picanto kunne være et godt bud, det er også en fin lille bil, og den er kåret flere gange som billigste bil i dk af penge og privat økonomi, at købe og eje incl. værdi afskrivninger. Så kære Kennet vågn op, snart kommer korea og æder din lille volvo bilfabrik og sikker også flere andre europæiske bilproducenter. De er lærenemme i korea, og de er nu på højde med det vi laver i europa og måske endda bedre, og hvis ikke, sker det nok snart. Henrik

Sidst rettet: 3/9-09

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

03-09-2009 kl. 16:13

Det er sgu trist at nogle mennesker er så ubegavede at de er nødt til at blive personlige. Godt at du støtter de kære koreanere når du nu ikke har råd til en ordentlig bil. Især fordi du kun trækker på egne erfaringer. Hvis volvo bliver overtaget af gooks, så er det sgu da godt at de laver gode biler i japan og tyskland. Så kan man da heldigvis få ordentlig kvalitet, fremfor kvantitet.
Kennet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

06-09-2009 kl. 07:41

Renault Megane II 1,6 kunne være en løsning, du får en sikker bil med et pænt udstyrs niveau således komforten er fin også på langture.
Den kører nemt 14 km/l og så er det en af de første Renault hvor ordet stabilitet kan bruges.

Der er god plads også bag i bilen - dine unger har en tendens til at vokse og så bliver en mikrobil hurtig for lille.

Vælger du en mikrobil så kig på en Picanto, den kører rimeligt også er der få problemer med dem - jeg har haft en 1,1 ex siden 2005 - ingen problemer udover et skiftet batteri - men for der er et men - bilen er lille især på bagsædet og i bagagerummet - du vil få meget mere bil for pengene hvis du går en klasse op også vælger en større bil

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

15-09-2009 kl. 17:44

Ja tro på det. Man er kan stadig få mange gode biler uden at gå på kompromis.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

25-09-2009 kl. 19:45

Det er da en utrolig viden Kennet har om Koreanske biler,indhentet ved at prøvekøre bilerne,det giver jeg ikke meget for.
Nej lyt til os som har kørt Hyundai i flere år,der har ikke været problemer,kun service,med de tre som jeg har haft de sidste ni år.
Den første var en Tra Jet 2,0 crdi,brugt i erhverv,kørte 110000 km på to år,ingen problemer,kun service.
Køb trygt en Hyundai,om glem useriøse indlæg fra folk som ikke har daglig erfaring med det de skriver.

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2009 kl. 09:55

hej

hvis det var sådanne at fordi du er villig til at betalle 80 % overpris så er det kvalitet ja så vælg en europæer.

med hensyn til kvalitet er det da tankevækkende at det er koreaner og ja i særdeleshed HYUNDAI der giver 6 års motor garanti ud km på tal på.

audi og vw er begge to bygget på skoda under vogne og teknologi, og er det så den nyeste teknologi ?

jeg har selv svoret til TOYOTA, jeg Haved en CARINA E, uden fejl, den kostede 15.000 kr på 8 år og det var alt ,olie, dæk, vægt afgift m.m.
der efter købte jeg en avencis, for det er jo et godt mærke, men ak, en bil fra 2008 havde kørt 110000 km da jeg købte den, da den runde 160000 km begyndte den at bruge 1 ltr olie pr 1000 km, ved kontakt til toyota dk fik jeg at vide at det må jeg regne med på en morderne motor i dag.

nu har jeg solgt den og købt en HYUNDAI SONATA 2,0 crdi, jeg har haft den i et ½ år og den er jeg meget glad for og når min gamler POLO fra 1990 skal skiftes bliver det enten en I 20 eller en I30.

så normalt følges pris og kvalitet ad, men der er også nogen som mener at, det mærke som sidder foran, er et kvalitets stempel, og der for må det mærke, godt være 50% ef bilens pris.

det vigtigste når du køber er at du selv har en fornemles af at du har det godt i din bil, og så tag og kik lidt på de statistikker der er lavet ved syn med biler over fejl.

I 20 er lige kommet med 5 stjerner i crashtest så de er også sikker at køre i.

mvh
johnny s g