Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
14-08-2009 kl. 12:23
Evt. kunne i også se på en Vectra stc. fra 2006 som dog langt fra har samme inspirerende køreegenskaber som Forden. Den er faktisk lige så kedelig på vejen som en Avensis - gaaaaaaaaaab.
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
15-08-2009 kl. 00:26
På de lange ture, og med campingvogn vil en diesel være at foretrække pga. bedre moment og økonomi. Til hverdag er det ikke den store fordel rent brændstoføkonomisk, idet en diesel (og især visse af Ford motorerne) først bliver varm og dermed effektiv efter en del km. Men det gode moment er også en komfortfaktor - synes jeg.
Kig ikke på slagvolumen når du vurderer motor. Eksempelvis en 1,4 liters motor med turbo og kompressor kan sagtens performe bedre end en 3,0'er der skal suge selv. Se istedet på udviklingskurven heste/moment og allervigtigst: Prøvekørsel!
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-08-2009 kl. 13:23
Jeg synes allerede der er kommet nogle gode og fornuftige forslag.
Toyota Avensis St.car med en 2,0 Benzin motor.
Ford Mondeo med 2,5 V6 benzin
Opel Vectra Wagon 2,2 eller 2,0 T
Mazda 6 2,3 st.car.
Egentligt ville det mest optimale være en diesel når der skal campingvogn bagefter. Da de har en del mere moment. Men jeg synes i kører for få KM om året til at det kan blive et behageligt selskab. Det kan blive ret dyrt. 14 km til og fra arbejde er for lidt til at det er sundt for bilen i længden. Det er derfor jeg har foreslået de benzinbiler.
Avensis er den mest driftsikre. Den har meget standardudstyr, og det er en god langtursvogn. Største minusser ved den er at den ikke er så dynamisk at køre. Og bagagerummet er ikke så godt indrettet.
Men generelt en god bil, som jeg er sikker på i ville kunne blive glade for.
Mondeo er en yderst velkørende og dynamisk bil med meget standardudstyr. Der er masser af plads alle steder. Problemet er dog at der skal i minimum op i en 2,5 V6 motor med 170 hk. En 2,0 benzin er for lille til sådan en Mondeo. Den mangler simpelthen power.
Største minusser er at de er kendt for at ruste, men hvis service er overholdt ordner ford det uden beregning. Men en rigtig god bil ellers. Dog nok ikke lige så driftsikker som Avensis. Men generelt ganske god.
Jeg har selv haft en Mondeo 2,5 V6. Og jeg var meget glad for den.
Opel Vectra Wagon er jeg lidt i tvivl om en 2,2 Benzin er stærk nok. Den er måske lige klejn nok. 2,0 T med 175 hk ville nok være bedre.
Vectra er en af de mest driftsikre tyske vogne. Der er vist ikke rigtigt nogle direkte svagheder ved den. Måske bare en anelse kedelig. Men generelt en god bil, som i vil kunne blive glade for. Og der er MASSER af plads i sådan en bil. Skal jeg lige sige.
Mazda 6 er også en god vogn. Den har meget standardudstyr, og ret driftsikker. Dog er de også kendt for at ruste. Desværre. Og så synes jeg at den kvalitetsmæssigt ikke virker som samme niveau som Mondeo. Mondeo virker som en dyrere bil. Men Mazda er driftsikker. Man kan få en 2,0 med 141 hk, som igen måske er lige i underkanten. 2.3 har lige de flere hk (165 mener jeg) Og ville måske være at foretrække.
Men held og lykke med valget
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
16-08-2009 kl. 21:44
Sidst rettet: 16/8-09