Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

12-08-2009 kl. 16:44

Hej Rasmus,

Jeg har godt nok ikke de aller bedste erfaringer med Alfa Romeo, men jeg har ejet en 156'er og det er en sjov, kvik og flot bil. De er billige og kan med sandsynlghed skaffes indenfor dit budget.

Men, men - hver opmærksom på at 156'eren:

1. Æder olie og benzin.
2. Ruster for et godt ord (gå efter en der er undervognsbehandlet).
3. Elektronikken er heller ikke optimal.

Min 156'er rustede op og jeg oplevde endvidere, at have brand i servopumpen (olien blev antændt, da den fossede ud af pumpen).

Med alt det sagt - så savner jeg stadigvæk min gode gamle 156'er. Det er en bil der har: fantatiske styreegenskaber, en kvik motor (jeg havde 2.0 T. Spark som har 155 HK), og så ser den godt ud.

Jeg er ikke helt klar over hvordan forsikringsselskaberne vil taksere en 156'er. Der er dog nok en risiko for, at de sætter en høj præmie pga. de mange HK.

God jagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2009 kl. 21:33

Lidt svær opgave da jeg går ud fra du starter fra nul med dyreste forsikring. Du kan jo overveje hvor grænsen går for (med hensyn til bilens værdi) hvornår du mener, du kan nøjes med ansvarsforsikring og undlade kasko-forsikring. Da jeg selv var nybegynder i forsikringssammenhænge, valgte jeg en billig lidt sjov bil, uden kasko og levede med at der var en risiko for at jeg mistede den i et uheld eller et tyveri.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2009 kl. 10:00

Jeg kan varmt anbefale dig at købe en cabriolet, feks. en Peugeot 205

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-09-2009 kl. 12:02

Tjek Ford Puma 1,7.
Den har ikke voldsomt mange hk, og er derfor ikke så dyr at forsikre. Men motoren er en lille perle, og føles hurtig.
Desuden ser den smart ud og har skarpe køreegenskaber - så sjov, det er den.