Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2009 kl. 14:12

Undgå bare deres 2.0 TDI, den er ikke særlig driftsikker.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2009 kl. 14:34

Denne test siger alt om "kvaliteten" på vw´s produkter:

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html

Vil anbefale dig at prøvekøre Opel Zafira og/eller Mazda 5.

Flemming Engelsmann

Flemming Engelsmann
bruger siden
06-01-2004

14-08-2009 kl. 23:58

Du skal ikke tro på alt hvad du hører, specielt ikke når folk kritiserer ud fra egne farvede fordomme.

Morten Guglielmetti

Morten Guglielmetti
bruger siden
03-02-2009

15-08-2009 kl. 07:54

Jeg synes du skal gøre dine egne erfaringer, men 2,0 tdi dsg er nok noget nær det ypperste i automatgear og køreglæde man kan få. Jeg kører 2,0 TDI DSG 140 HK som er optimeret til 170 HK og den går som en drøm.... Jeg har haft Mercedes C220 CDI med automatgear og den kommer ikke i nærheden. Jeg har ikke prøvet et automatgear der kan måle sig med VW's. Hverken Citröen, Nissan eller Opel..... og for det svar omkring Mazda, tjaah vores venner har en 5'er og det er den sidste Mazda de køber - dyr i drift og reservedele og holder tit på værksted.

Mit spørgsmål kunne være - hvad er beløbet I vil købe for - der er andre muligheder, men ingen jeg vil kunne anbefale - S-Max er alt for kedelig en køreoplevelse, og efter min mening skal du holde dig fra flere af de østlige mærker.... Toyota m.fl.

Ja, og min Touran er også til salg, vi har ikke brug for pladsen og jeg vil prøve en Jetta eller Passat.... VW er sgu til at stole på i drift, men kør IKKE ind til en VW forhandler med service, find en uafhængig der har styr på sit kram - det er at foretrække. God jagt....

Sidst rettet: 15/8-09

Leif Evers

Leif Evers
bruger siden
06-03-2006

15-08-2009 kl. 09:47

Jeg har 7 års erfaring med rep. af VW biler og kan ud fra egne erfaringer sige at VW Touran er den mest fejlfrie bil vi har på programmet. Hvis du evt. vælger en 7 personers med 1,9 tdi motor og evt. med Dsg- gearkasse så bliver det ikke ret meget bedre.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-08-2009 kl. 18:06

Hej Tom

Nu skriver du desværre ikke så meget om dit kørselsbehov, Budget osv. De kunne hjælpe, for at folk kan komme med bedst mulige råd.

Som flere andre nævner er f.eks. 2,0 tdi motoren ikke ligefrem den mest driftsikre. Men hvis du hopper på en Tsi motor, så kan det jo være ligegyldigt hvor dårlig 2,0 tdi den er. 1,4 Tsi siges at have sjældne mekaniske problemer, iflg brugrevyen.
Jeg synes det gode ved Touran er at den har mere plads på bagsædet end flere af de andre. Bl.a. Zafira, Corolla Verso osv.
Jeg synes dog man lige skal have i tankerne at den nuværende model snart bliver udskiftet.

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

16-08-2009 kl. 21:21

Du kan ikke bruge de enkeltstående personlige oplevelser til noget hvad angår driftsikkerhed. Der skal man altså kigge på statistik og mere seriøse undersøgelser. såsom TÜV og tildels Autobilds 100.000 km undersøgelse. I TÜV ligger Touran ret flot i procenter, men man skal huske at det ikke bare drejer sig om hvor mange defekter man har, man sandelig også hvilke.

Turboen og topstykket på 2,0 TDI er ekstremt dyrt at skifte hvis man er uheldig, og det er der en del der er. Autobilds test belyser det også. Google: Dauertest Touran. Og rygtet siger at importøren er meget lidt hjælpsom, og så bliver det rigtig dyrt.

Jeg har personlig erfaring med en flåde af Touran 1,9 TDI DSG. Her har det mest været svinghjulet der har kostet, eller ikke noget ekstraordinært. Men VW forhandlernes værksteder imponerer ikke, de er ret kolde når der er problemer. Havde bl.a. en periodisk defekt viskermotor de ikke ville skifte - fordi den fejlede jo ikke hos dem. Det førte til en del farlige situationer.

Jeg har også erfaring med Mazda 5, og den ville jeg personligt foretrække. Den er bedre indrettet, har skydedøre og kører en tand bedre i mine øjne.

Og Mazda 5 kom ud som nr. 2 i Dauertest - hvor Touran landede som nr. 32. 1 fejl på Mazdaen, 77 på Touranen.

Og så bør man droppe mærkebaserede generaliseringer ang. kvalitet. Det skal tages model for model. De fleste store mærker har modeller både i toppen og bunden af statistikkerne. Overordnet ang. VW er de hverken værre eller bedre end så mange andre.

Men den overordnede kvalitet af et mærke er jo rationelt ligegyldig, for vi skal jo allesammen ud og købe et enkelt eksemplar af en specifik model, ikke sværge troskab eller had til et logo.

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2009 kl. 21:43

Forhåbentlig bliver den næste Touran af bedre kvalitet. Den nye Polo tegner særdeles lovende så måske vw nu har taget sig sammen.