Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
Profil slettet
10-08-2009 kl. 14:34
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html
Vil anbefale dig at prøvekøre Opel Zafira og/eller Mazda 5.
Flemming Engelsmann
bruger siden
06-01-2004
14-08-2009 kl. 23:58
Morten Guglielmetti
bruger siden
03-02-2009
15-08-2009 kl. 07:54
Mit spørgsmål kunne være - hvad er beløbet I vil købe for - der er andre muligheder, men ingen jeg vil kunne anbefale - S-Max er alt for kedelig en køreoplevelse, og efter min mening skal du holde dig fra flere af de østlige mærker.... Toyota m.fl.
Ja, og min Touran er også til salg, vi har ikke brug for pladsen og jeg vil prøve en Jetta eller Passat.... VW er sgu til at stole på i drift, men kør IKKE ind til en VW forhandler med service, find en uafhængig der har styr på sit kram - det er at foretrække. God jagt....
Sidst rettet: 15/8-09
Leif Evers
bruger siden
06-03-2006
15-08-2009 kl. 09:47
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-08-2009 kl. 18:06
Nu skriver du desværre ikke så meget om dit kørselsbehov, Budget osv. De kunne hjælpe, for at folk kan komme med bedst mulige råd.
Som flere andre nævner er f.eks. 2,0 tdi motoren ikke ligefrem den mest driftsikre. Men hvis du hopper på en Tsi motor, så kan det jo være ligegyldigt hvor dårlig 2,0 tdi den er. 1,4 Tsi siges at have sjældne mekaniske problemer, iflg brugrevyen.
Jeg synes det gode ved Touran er at den har mere plads på bagsædet end flere af de andre. Bl.a. Zafira, Corolla Verso osv.
Jeg synes dog man lige skal have i tankerne at den nuværende model snart bliver udskiftet.
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
16-08-2009 kl. 21:21
Turboen og topstykket på 2,0 TDI er ekstremt dyrt at skifte hvis man er uheldig, og det er der en del der er. Autobilds test belyser det også. Google: Dauertest Touran. Og rygtet siger at importøren er meget lidt hjælpsom, og så bliver det rigtig dyrt.
Jeg har personlig erfaring med en flåde af Touran 1,9 TDI DSG. Her har det mest været svinghjulet der har kostet, eller ikke noget ekstraordinært. Men VW forhandlernes værksteder imponerer ikke, de er ret kolde når der er problemer. Havde bl.a. en periodisk defekt viskermotor de ikke ville skifte - fordi den fejlede jo ikke hos dem. Det førte til en del farlige situationer.
Jeg har også erfaring med Mazda 5, og den ville jeg personligt foretrække. Den er bedre indrettet, har skydedøre og kører en tand bedre i mine øjne.
Og Mazda 5 kom ud som nr. 2 i Dauertest - hvor Touran landede som nr. 32. 1 fejl på Mazdaen, 77 på Touranen.
Og så bør man droppe mærkebaserede generaliseringer ang. kvalitet. Det skal tages model for model. De fleste store mærker har modeller både i toppen og bunden af statistikkerne. Overordnet ang. VW er de hverken værre eller bedre end så mange andre.
Men den overordnede kvalitet af et mærke er jo rationelt ligegyldig, for vi skal jo allesammen ud og købe et enkelt eksemplar af en specifik model, ikke sværge troskab eller had til et logo.
Profil slettet
16-08-2009 kl. 21:43