Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

07-08-2009 kl. 11:46

Hej Andreas

Vælg du blot en Ford Focus st. car. - det er uden tvivl et af de bedste bud. Jeg valgte selv samme bil og model sidste år, da vi stod med samme valg. Husk dog at tjekke for rust - specielt i dørene og sørg for service er overholdt. En undervognbehandling er heller ikke af vejen.

Jeg valgte selv 1,8 benzin, som har lidt mere overskud en 1,6 benzin, hvilket vil være det oplagte valg, da den er billigst og mest harmonisk. 2,0 er for dyr i både brændstof og vægtafgift.

Vi har intet bøvl haft med vores bil.

Mvh.

Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

10-08-2009 kl. 13:22

Hej igen Andreas

Jeg købte min bil privat, da der sidste år var en god besparelse derpå. Jeg tror dog at du i dag kan finde gode tilbud hos forhandleren, hvilket jeg klart vil foretrække - og find en ordentlig forhandler!

SÅ kan du måske også forhandle et sæt vinterdæk oven i. Jeg har kørt en del med trailer pga. husprojekt og der har de ekstra hestekræfter været til god gavn - derudover kører vi oft til jylland, hvor det også har været super med lidt flere kræfter, når bilen er fuldt oppakket.

Husk at bilen skal have skiftet tandrem ved 160.000 km og det koster jo lidt. Bilen jeg købte havde gået 157.000 ;.), men der har pt. ikke været noget andet en normal slid. Dvs. et sæt nye dæk og en mellempotte til udstødning.

Mvh. Morten

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2009 kl. 14:49

Du kunne fortsætte hos Opel og købe en Astra Classic stc. - gerne med 1.8 liter og 125 HK. Det er en god, solid og rummelig bil der ikke døjer med rust på samme måde som Ford. Jo nyere årgang desto bedre.

Tommy Bremer

Tommy Bremer
bruger siden
15-03-2007

10-08-2009 kl. 20:38

Lyder umiddelbart meget fornuftigt - har selv sådan en model...kører fint. Tjek dog at service og de årlige rusteftersyn er overholdt, så ikke rustgaranti bortfalder. Tjek derudover sealingen (forsejlingen) på døre samt front- og bagklap - det er dér de ruster. Til den pris bør tandremmen være skiftet, og stort service være klaret for ikke så mange kilometer siden, og så til sidst...sørg nu for at få en model med aircon/klima. Ellers må du købe min...den lever vist op til det meste af det jeg skriver §:o)

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

17-08-2009 kl. 08:36

Hej Hans Erik

Her er jeg også dybt uenig - stod også mellem valget af netop de 2 modeller og her var der klart mere plads i Focusen. Jeg havde medbragt en Odder barnevogn og Focus havde klart mest plads bagtil, hvorfor jeg ikke var i tvivl. Focus har et længere bagagerum, hvorfor man kan skubbe en klapvogn ind på den anden led (dvs. i den ene side) og så er der stadig god plads til bagage. Det kan man ikke i Astraen.

Astraen er uden tvivl et godt alternativ, men prøv selv barnevognstesten - det betyder meget i hverdagen for en børnefamilie at der er let adgang.

Morten.