Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2009 kl. 08:39

Stort set samme bil, så tag den der er nyest og billigst, med mindre at du bare vil have en Mazda 2 ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Hans Chr. Hansen

Hans Chr. Hansen
bruger siden
01-04-2007

29-07-2009 kl. 13:57

Hvis jeg forstår dig ret, så kigger du på forgængerne til de nuværende modeller, dvs. at du kigger på en Mazda 2 som er stort set identisk med Ford Fusion, og så en Ford Fiesta.

Jeg tror ikke at du skal forvente den helt store forskel i kvalitet. Mazda'en blev jo produceret af et anlæg som også producerede Ford Fusion, og kvaliteten på Fiesta og Fusion er nok nogenlunde den samme.

Derimod er der nogen forskel på selve biltypen. Fusion/Mazda 2 er en lidt højbenet sag, hvor man sidder højere og har lidt mere luft og plads omkring sig, end Fiestaen som er mindre og lettere. Og så har Fusion/Mazda 2 haft begrænset kommercial succes, både her i landet og andetsteds har den vist været mest populær i pensionistsegmentet.

Jeg vil forvente at Fiestaen er noget billigere i daglig drift alene pga. bedre brændstoføkonomi, lavere vægt, billigere forsikring, etc. Og jeg ville være noget bekymret for gensalgsværdien af Fusion/Mazda 2, da den har haft så begrænset popularitet. Omvendt er Fusion/Mazda 2 nok noget rummeligere, og hvis det er det, du har brug for, så er den fin. Men jeg ville presse prisen, jeg kan ikke nødvendigvis se en grund til at den skal være dyrere som brugtbil end Fiestaen -- pga. det begrænsede marked for den. At den har været dyrere som nybil er ikke i sig selv et argument.

Men endelig vil jeg altså også overveje den nuværende Fiesta/Mazda 2. Man bør kunne få en Mazda 2 for 150.000 alt inklusive. Og så er der tale om en ny bil i en kurant model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg