Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2009 kl. 23:28

Toyota Avensis hvis du prioriterer en problemfri bil og gode mærkeværksteder frem for designet og prestigen hos vw ( i DK ).
I Tyskland er det blot en Volkswagen/folkevogn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-07-2009 kl. 23:28

Det er 3 ganske nice biler du har kig på.

Hmm, det er lidt svært må jeg ærligt indrømme. Men når du nu kører så mange km om året, må driftsikkerhed og komfort være nogle af nøgleordene. Og de bør Avensis vinde. Rent statistisk bør der være færre problemer med Avensis.
Avensis taber dog på et punkt. Og det er bagagerummet. Det er ikke specielt godt indrettet, men hvis du ikke skal have en barnevogn/klapvogn med er det ligegyldigt.

En anden ting er også at hvis du vælger at få lavet service på aut værksted, vil det også være bedst at vælge avensis. Hos Toyota er der ekstremt høj kundeservice, hvor den er noget tvivlsom hos VAG. Dog er der sikkert undtagelser.

Og så er Avensis immervæk en hel del yngre, da den først kom i 04 og Passat i 96... 8 år i bilverden er lang tid.

Det udvendige design på Passat synes jeg så stadig temmeligt godt om.
Kabinen er dog blevet gammel grå og trist at se på.
Men kabinens materialevalg syner af kvalitet, men er det ikke helt 100%

MHT rust har VW helt klart en fordel.

Driftmæssigt er Passat bare ikke på højde med Avensis.

Personligt ville jeg vælge Avensis, da den virker som et bedre køb.

Men vil dog lige komme med et alternativt forslag. En Mondeo st.car 2,0 TDCI med 115 eller 130 hk. Den bør i hvert fald også tages i betragtning da den på nogle punkter ville være bedre end både Avensis og Passat.

Men held og lykke med valget...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg