Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2009 kl. 20:43

Har du overvejet en Skoda Octavia, selv som 5 dørs har den 540 liter bagagerum og der kan der godt en barnevogn med sæderne oppe.

En årgang 2004 evt. 2005 med under 150.000 km kan fås for 120.000 kr.

Octaviaen ligger over gennemsnittet for driftsikkerheden og den er en robust og sikker bil med alt moderne udstyr.

De hører også til klassens bedst rustbeskyttet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

14-07-2009 kl. 13:09

Jeg ville også lige kigge lidt efter Focus eller Astra. Meget fornuftigt valg.

Men Hvis i har mod på privat handel, kan i måske få en Mondeo st.car fra 2004 og frem. Den er perfekt som familiebil. Har selv haft en Mondeo st.car. og den er bare super....

Et andet alternativ kunne være Peugeot 406. Dog er jeg ikke 100 % sikker på at den er lige så driftsikker som Mondeo. Men de fås hos forhandlere i jeres prisleje fra 2004 og frem.

Nissan Primera kunne måske også være noget. Dog er udseendet noget man lige skal vænne sig til.

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2009 kl. 14:17

Hej med jer.

Kig lige her øverest på siden, et link med årest brugtbil 2009.

Vil også anbefale en ford fokus stationcar. Men når det så er sagt vil jeg gerne vide, hvis jeg må hvordan i betaler for bilen? penge i selv har eller lån i bank eller finasierings selskab??? Hvis det er lån i jeres bank, er renten sikkert rimelig høj, set i forhold til finasierings selskab. I vil sikkert kunne købe ny eller 1 år gammel bil for den samme ydelse hos et finansierings selskab. Eskempelvis en fokus der er 4 år, kan i sikkert mx få over 4år i jeres bank, og med en 1 år gl vil i kunne få over 7 i et finasierings selskab til sammme ydelse som i bank. Kig evt. På finansiering fra swedbank/bank med hjerte, der vil i kunne slippe med 10% i udbetaling og en rente på 5,15, og med Årlige omkostninger i % 6,3. Det må siges at være billigt.

Men synes i skal tænke på bedst mulige sikkerhed, især nu hvor den lille snart kommer. Eksempelvis en ford focus stationcar ca 1år gl med fuldautomatisk klima, hvor i kan holde en konstant temperartur i kabinen, og når det er 30grader udenfor, den har alt i udstyr, og vil kunne fås ca 179.000 for en benzin, og ca 184000 for en diesel. Ivil sikkert kunne få et nedslag i pris på omkring 5-7000. Men værd at tænke over. Eks. finansiering fra bank med hjerte på en bil til 180.000, er der en ubtaling på 18.000, og en mdr ydelsen på 2400kr brutto og når skattefar har betalt er det ca 2000kr

Mvh

Sidst rettet: 14/7-09

Sidst rettet: 14/7-09

bruger siden
11-12-2004

15-07-2009 kl. 23:30

kan nok kun betale sig når det er lidt dyrere luksusbiler og opefter.
Så er det nok nemmere at udnytte markedet for tiden herhjemme lige pt.

MHT ESP så er det temmeligt vigtigt med det system. Det redder mange menneskeliv hvert år er jeg ret sikker på. Folk ved bare ikke hvor effektivt det er, fordi dramatikken ryger ud af en undvigemanøvre når der er ESP på bilen. Så det er altså vigtigt som Jesper skriver.