Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2009 kl. 07:40

Jeg ville ikke anbefale en Hyundai i10 eller en Suzuki Alto, de er ret så ringe bygget og Altoen har kun fået 3 stjerner i ncap i sikkerhed og det er et meget dårligt resultat.

Jeg ville kigge på en Toyota Aygo eller Fiat Panda evt. en Renault Clio ( de er langt nede i pris nu )

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-07-2009 kl. 17:08

Jeg ved ikke, hvad en Suzuki Splash / Opel Agila koster efter diverse rabatter, men det bliver nok en anelse over de 100.000 kr - ca 110.000 er mit gæt.
Til gengæld føles den altså meget mere som en komplet bil, end de alternativer, som du selv nævner.
Desuden giver den helt fornuftigt plads til barnet på bagsædet - bilens størrelse taget i betragtning.

Eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Agila-1,0-Essentia-5d_ID106601840.htm
og
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Splash-1,0-GL-5d_ID118201765.htm

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2009 kl. 09:15

1 ting: Alto får kun 3 stjerner i ncap test, men det er jo i den nye test, hvor ingen af de andre små biler er testet og det forventes, at hvis de går gennem den nye test også falder til 3 stjerner, så pyt nu med det. Hvis i vil gå op i den test så gå ind og læst, hvad der giver minus point, så får trækker det blandt andet meget ned for Alto, at der ikke sidder et skilt der hvor der er beslag til Isofix. IKKE ET SKILT, JA DET ER SKU FOR FARLIGT!!!

2 ting: Jeg ville også hvis jeg var dig gå efter en bil lige en lille smule større, hvos der er Opel Agila og Suzuki Splash. Disse 2 biler er stort set den samme, der er en lidt anden bagende på Agila, men begge biler er bygget på Suzuki fabrik, så hvis det var mig, så ville jeg vælge en Splash frem for en Agila, af den simple grund, at så får du 3 års garanti i stedet for 2.

Martin Christiansen

Martin Christiansen
bruger siden
01-04-2007

06-07-2009 kl. 13:41

Hvad med en Kia Picanto, sådan en købte vi for 1,5år siden og den er vi rigtig glad for. Vi var også ude og prøve Aygo og C1, men jeg synes at de larmede og så virkede de billig inden i.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-08-2009 kl. 13:10

Øhh, er det ikke Nissan Pixo, der er en Alto med anden front?
Nissan Note vil jeg da mene er mindst en klasse større - nærmere i klasse med Suzuki Splash

Flemming Scheel Andersen

Flemming Scheel Andersen
bruger siden
05-07-2006

14-08-2009 kl. 11:32

Mit svar må helt klart blive Hyundai I10, hvilket jeg jo så også har købt. Bedre plads end C 1 tvillingerne. Bedre kørecomfort end Fiaten og bedre garanti end alle andre