Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

04-07-2009 kl. 19:13

Hej Bjarne

Jeg kan godt forstå at du gerne vil blive ved toyota, da bilerne generelt er ekstremt driftsikre. Og kundeservice er i absolut top på værkstederne hos Toyota.

Den nye avensis ser da også ganske pæn ud, og bør selvfølgelig tages med i betragtningerne til jeres næste bil.

Honda accord er altså også en anelse for lækker, må jeg ærligt indrømme. Den synes jeg også rigtigt godt om. Og Honda kører jo bare generelt godt. Der er nok også mere køreglæde i den i forhold til Toyotaen. Og ja driftsikkerheden er også meget høj hos Honda.

Et minus ved Accord er dog at der er ikke specielt god plads på bagsædet. Så hvis i er over 180 cm kommer det til at knibe med plads på bagsædet.

Saab 9-3 og Audi A4 er altså en anelse mindre end de 2 andre. De kører uden tvivl godt og der er stor prestige i de 2. Men de er altså også noget dyrere og man får mindre for pengene.

Der er da også lige nogle alternativer i bør kigge på. Som f.eks.

Opel Insignia

VW Passat.

Mazda 6

Skoda Octavia

Skoda Superb

Ford Mondeo

Men lige umiddelbart synes jeg i skal se hos de forskellige mærker hvad i kan få for de penge i vil ofre, for det kan nogle gange skære en del emner fra. Og så skal i vurdere om hvilken motor der passer bedst til jeres temperament. En for lille motor i en ellers lækker bil er noget skidt.

Og så bare ellers se hvad i bedst kan lide, dog skal i nok ikke regne med lige så god service hos andre mærker som i er vant til...

Personligt ville jeg måske af de 4 i nævner vælge enten Accord eller A4. A4 er dog hvis der minimum er en 1,8 tsi med 160 hk motor i. ellers hellere en Accord.

Sidst rettet: 5/7-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2009 kl. 18:33

Toyota er en fin bil, med den nye model, er der kommet lidt mere dynamik ind i køreegenskaber, men også kun meget lidt - den er kedelig.

Saab kører virkeligt fantastisk, vælg benzin motor m/turbo, men den er ikke stor og slet ikke i samme str. som A4.
A4 2007 2,0 tdi har jeg haft fra ny, og den har nu på 2 år, rundet de km 100.000, og må sige at den virkelig giver køreglæde med dynamik, selv på en kedelig regnvejrsdag, glæder jeg mig til at komme ud at køre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg