Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-06-2009 kl. 10:30

Jeg synes, at du skal vælge den C-Max 1,6 TDCi, som du selv foreslår.
Den bil er meget velkørende, og den giver med den motor en fremragende driftsøkonomi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-06-2009 kl. 10:52

Begge motorer gør sig godt på en motorvej.
Men jeg synes, at 1,6 er klart mest harmonisk.
Det er i mine øjne en fremragende motor.
2,0 er vist også, hvis jeg ikke husker forkert, en noget ældre konstruktion.

Har du prøvet begge biler?
Det skal du helt sikkert gøre.
Tal og specifikationer viser kun en lille del af billedet.
Det rigtige indtryk får du bag rattet.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

26-06-2009 kl. 11:23

Der er misundelsesafgift på alle de biler du har fundet.

Men hvis bilen registreres i firmaet til blandet brug slipper du med 1/2 afgift (dvs. halvdelen af de 5.040).

Frank Lind Hjermitslev

Frank Lind Hjermitslev
bruger siden
03-05-2006

27-06-2009 kl. 14:23

Har en altea 2.0 tdi dsg, og den er jeg godt tilfreds med, men den skal til service ved hver km 15.000, og der er 50 km til mit nærmeste Seat værksted. Service intervallet og værkstedets beliggenhed vil jeg ihvertfald overveje næste gang der skal skiftes bil, for den har også været forbi værkstedet flere gang med airbag fejl og nogle andre småting. Alt er dog lavet på garantien. Du skal regne med minimum kr. 6000 om året for alm. service på alteaen (2.0 tdi) ved seat med dit kørsels behov.

Prøv en med dsg gear det er helt perfekt.

Vær opmærksom på den støjer meget fra hjulene med lavprofil dæk, det kan godt betale sig med nogle gode dæk på den.

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2009 kl. 01:37

Har lige købt en C-max 1,6tdci med 90hk. Mener dog selv at jeg har en del forstand på kvalitet og motorer. Historien starter med at jeg indtil fornylig havde bmw 320d (177hk). grundet meget dårlig ryg og trang indstinings plads i bmw'en, skilte jeg mig af med den. Var så en tur hos en ford forhandler, var ved at gå igen pga de havde mega travlt. Men pludselig blev det min tur og prøve kørte 1,6tdci, kørte omkring 500m og var solgt, endnu bedre gik det på motorvejen i 5gear 120km i timen og så ned med pedalen. Den gik uden tøven op på 170km i timen, velogmærket i blæsevejr. Ingen rusk i bilen pga af vejret og mega retningstabil og utrolig støj svag. Tænk at en ford kan køre sådan, køre dynamik, en blandning af bmw 320d og en bmw 523i. Ved godt C-max kun har 90hk, men den gør det til er 13tal, målt op imod bmw 177hk, Ja jeg var ikke i tvivl. Og så prisen, med det udstyr og en perle af en motor. mvh

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2009 kl. 21:34

Hej Thomas. Synes nu C-max er mere lydløs end så mange andre diesel motorer, måske det skyldes alumium blok og comonrail. Den var ihvertifald meget lydløs. Rigtig at der intet sker i forhold til 320d, hvis man vil kalde det der....Men prisen på bilen, motor, køreegenskaber gør den det rigtigt godt. Den koster jo lige nu kun det halve af en 320d. Forsøgte egentlig bare at fortælle at manden som skriver ovenfor, roligt kan købe en C-max. Har altid selv kørt bmw, og synes da det er toppen af kranse kagen. Og nej C-max gik selvfølglig ikke ligeså hurtigt op fra 120 til 170, men set i forhold til hk, synes jeg den gjorde det hæderligt og til en pris på godt 240.000 lige pt. Masser af plads fuld auto klima, god fartpilot, varme i sæder, autoblend bakspejl, regnsensor,varme i forrude, sports sæder med lænestøtte. jo tal fra 0-100 er 13,1 men lidt træk er der da pga diesel nm, godt nok kun 215nm. Motoren er lækker i forhold til andre små diesler. og jo skal man ha noget der sparker rigtig rumpe, skal man da købe diesel bmw/audi med masser af heste. Men en ting jeg er glad for er at du som bmw køre, også kan se at en C-max køre rigtig ok, måske også i forhold til andre biler i samme pris klasse. Vil da også helst køre bmw, men ikke muligt pt pga af ryggen. Men kan være der kommer en model senere med højere indstigning og større dørhul. Det er der vist i den nye grand tourismo, men prisen er vist et godt stykke over 800.000. og der vil jeg ikke følge med. Øh nu kan folk jo mene mange forskellige ting med de ord de siger og skriver, men omkring sammenligning med motor i 1,6Tdci og bmw diesler kan man godt sammenligne på den måde at begge er utrolig kultiveret ig dynamiske i motorgang pga comenrail teknikken. Men jeg håber da meget på at jeg ikke bliver skuffet, skal jo lige køres til. Mvh