Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2009 kl. 08:17

Gør det bare - det er en dejlig bil, rummelig, solid og pålidelig.
Jeg har kørt 120ts. km i en 1,9TDI 115 HK og nu 80ts. i en 2.0TDI 140HK.
Begge modeller er fine, omend den seneste er at foretrække pga. motorstr.
Modellen bør være forsynet med vinterpakke/Varme i forruden som flg. af størrelsen!
Go fornøjelse
Lwo

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2009 kl. 07:47

hmmm - du får en meget positiv tilbagemelding og så en meget negativ tilbagemelding. Du vælger at lytte til den negative - en firmabil der har kørt 230.000 km. - nu er det jo ingen hemmelighed at firmabiler generelt har nogle anderledes køreegenskaber end privatbiler - de kan f.eks køre meget hurtigere op over kansten, de kan køre længere ud i gearene, de kan køre længere uden der fyldes olie på - ja generelt set kan de bare noget mere.

Du ved da ikke om den bil der har kørt 230.000 var fuldt serviceret, og hvordan den er blevet behandlet hen over disse mange kilometer. Men alligevel vælger du at lytte til den negative historie.

Mon ikke vi kan finde nogen herinde som her en meget negativ historie om en mazda 5 - og hvilken bil skal du så vælge?

Jeg har hørt meget godt om sharan, alhambre og galaxy. Eneste negative jeg har hørt er, at 1,9 tdi skal have ny tandrem hver 60.000 km. - og det vejer tungt i driftsøkonomien - helt ufatteligt lavt interval.

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2009 kl. 08:04

Spørgsmålet er, om den er stor nok, når man har fire børn. Vi har en citroen C8 (og fire børn), og vi har nydt godt af dens kapacitet såvel i dagligdagen, som når bilen pakkes til ferien. Derudover er der sikkerheden - 6 airbags og god afstand fra bagrude til bagerste sæde.
Vores bil har en 2,2 motor - og spørgsmålet er n 1,9 eller 2,0 moter er kraftig nok, hvis I også skal bruge den på ferieture.
Hilsen
Jan