Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-06-2009 kl. 22:58

Hej Maibritt

Jeg vil mene det er muligt, men man skal kigge sig godt for.

Jeg vil dog foreslå at du kigger i prisklassen omkring 25-30.000 i stedet for. Der er altså en markant forskel på kvaliteten.

Men Jeg har da nogle forslag du kan kigge efter:

Nissan Almera, Nissan Micra, Toyota Corolla, Seat Cordoba/Ibiza, Hyundai accent. Opel Astra, Peugeot 306, Citrien Xsara.

Det skal lige siges at alle er noget der skal kigges ordentligt igennem, da de i denne prisklasse kan være svære at kategorisere som gode eller dårlige.

Lige Fiat punto som du selv nævner, ville jeg ikke selv turde købe. Så den vil jeg ikke anbefale.

Sidst rettet: 21/6-09 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

21-06-2009 kl. 00:27

hej

Jeg ved faktisk ikke præcist om Matiz er mere sikker end de gamle biler, men det burde den være.

Jeg kan godt se at man som nybegynder er nødt til at vælge lidt efter hvor man kan få billig forsikring. Jeg mener også Skoda og Mitsubishi har en lign ordning med forsikring.

Hvis du har mulighed for at gå højere op i pris kan du selvfølgelig få en væsentlig bedre og nyere bil. Der kunne Peugeot 107 eller Toyota Aygo måske også være noget for dig. De kører langt på literen.

Men jeg vil foreslå at du regner på nogle forskellige forslag, hvad det kommer til at koste. både i 20-30.000 klassen og nogle prisklasser lidt højere oppe. Se hvad der passer dig bedst.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2009 kl. 09:32

En brugt bil til omkring 20.000 - 25.000 kr vil bliver dyrer at holde kørende end en ny bil.

De går ofte i stykker og kan nemt koste en ny kobling til min. 5000 kr eller en ny gearkasse eller motor hvis du er rigtig uheldig.

Jeg købte en brugt Volvo 460 for 16.000 kr som viste sig at skulle have enten en motor renovering eller en ny motor, jeg fandt en nere brugt motor som kostede mig 15000 kr og jeg har også haft en bil som kostede mig 18.000 kr på kun 6 mdr.

Jeg ville købe mig en ny med billig forsikring, det er mest sikker og du kender dit budget de næste mange år frem.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2009 kl. 09:37

En lille side bemærkning !

Hvordan kan det være at en redaktør i forummet linker til salgsannoncer når dette er en klar overtrædelse af de regler som bilbasen har udarbejdet ????? Flot Martin Nielsen.

Men sådan går det vel når de gode redaktører bliver smidt ud bare fordi man åbner sin mund og træder nogle over tæerne.

Thomas Mahmoud

Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005

21-06-2009 kl. 11:18

Undskyld Mads, men jeg tror der er nogen der har taget dig ved næsen.
5000 for en kobling, og 15000 for en motor lyder ekstremt dyrt!
Det gælder vel for alle at man bør finde sig en ordentlig mekaniker som man tør stole på, jeg kører selv fra København til Køge når min bil skal laves (der bor min mekaniker).

Thomas

Thomas Mahmoud

Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005

21-06-2009 kl. 11:30

Hej Maibritt

Med et kørselsbehov på 50km. skal du nok kigge efter en diesel,
personligt ville jeg nok finde en Golf 2, da den er meget billig at holde kørende og sagtens kan klare mange hundrede tusinde kilometer.
Ulempen er kun at den er ældre, og ikke har det samme sikkerhedsudstyr som en nyere bil.
Måske ville en Golf 3 med airbags og ABS være et godt bud, men jeg ved ikke om den er lige så billig i dele...

Thomas

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2009 kl. 16:13

@ Thomas

Jeg kan fortælle at et aut. Volvo værksted skulle have 14.000 kr kun får at renover motoren, så at få en ny motor der kun har kørt 5000 km sat i inkl. en ny kobling til 15.000 kr det er billigt.

5000 kr for en kobling er også i den billige ende, Renault tager nemt 10.000 kr jeg har hørt priser på op til 12.000 kr for en kobling på et aut. værksted.

Så jeg tror at du ikke rigtig ved hvad priserne er, ihverfald ikke i København.

Thomas Mahmoud

Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005

21-06-2009 kl. 17:33

Kære Mads

Du har fuldstændig ret, jeg aner ikke hvad det koster andre steder end der hvor jeg kommer, for jeg kunne aldrig drømme om at gå andre steder hen med min bil, og da slet ikke et aut. værksted.

Kære Maibritt

Der kan du se, du skal ihvertfald ikke købe Volvo eller Renault, de er åbenbart alt for dyre.

Det kan godt betale sig at finde et ordentligt værksted hvor, mekanikeren passer på din bil, og dine penge fordi han lever af at kunderne kommer igen.

Thomas

Sidst rettet: 28/6-09

bruger siden
11-12-2004

21-06-2009 kl. 17:59

Jeg er ikke en redaktør på bilbasen. Jeg er bare med i bilpanelet.
I øvrigt må man da godt linke til biler. Det er jo ikke min bil. Og jeg presser hende jo bestemt ikke. Det var bare et forslag.

Så tag du det ganske rologt Mads. Jeg er kun ude på at hjælpe Folk der benytter forummet. Og så kan folk selv vurdere om de vil bruge mine råd eller lade være.