Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

23-06-2009 kl. 11:09

Jeg har selv købt en Fiesta ECOnetic som omtalt med klimaanlæg og fartpilot og alt muligt andet. Vi var ude og prøve en del andre biler og regnet de månedlige udgifter for finansiering/forsikring/brændstof for dem alle ud. Selvom Fiesta'en var klart den dyreste var den ikke meget dyrere om måneden end de andre fordi Ford tilbyder billig forsikring (jeg er 25 år og førstegangskøber) samt den gode brændstoføkonomi.

Af andre biler vi kiggede på og var ude og prøve kan nævnes Mazda 2, Hyundai i20, Fiat Grande Punto, Colt og Seat Ibiza Ecomotive. Valget stod til sidst mellem Ibiza og Fiesta og til sidst gjorde det gode kampagnetilbud udslaget. Det er alle gode biler med hver deres plusser og minusser, men alt i alt var Ford'en mest overbevisende men altså også dyrest. Især køreegenskaberne på en snoet landevej var overbevisende og PSA motoren er langt mere lækker end f.eks. den gamle pumpe/dyse i Ibiza (som ellers også er en fin bil).

Som det også nævnes er motorpressen generelt glade for Fiesta'en, hvilket også er med til at overbevise mig om at det er det rigtige valg :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-06-2009 kl. 16:23

John Martin:

Ikke få klima i DK??? Du kan da bare bestille en bil hjem fra fabrik med klima, det fremgår af udstyrslisten, så den holder da vist ikke helt.

Martin Frandsen:

Hvor ved du dette fra at de har fået den til 150.000,- ? Er du selv forhandler så du ved det eller er det bare noget du har hørt, for det er da mega lang under den normale udsalgspris...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg