Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
30-06-2009 kl. 21:04
Jeg kan kun anbefale Forden! - Jeg har selv ejet en før jeg kom til at køre passat. Forden er lækker kvalitet i interiør og motoren er langt mere kultiveret, end traktormotoren i Seaten. (meget mere larmende i Seat end VW)
Seat har jeg prøvet flere gange og den er grov og larmende (meget anderledes end Touran som den ellers skulle ligne) Interiøret er funky men af dårlig kvalitet. Undervognen er fantastisk i forden.
Desuden tror jeg at en ford holder prisen bedre end en ældre seat.
Håber du kan bruge det til noget - jeg er ihvertfald ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.
Hilsen Rasmus
Profil slettet
30-06-2009 kl. 22:29
Har selv haft en Altea 1.9 TDI som firmabil i en kortere periode - synes ikke om udseendet men den kører udmærket. Dog er plastic kvaliteten ikke imponerende og motoren larmer væsentlig mere end på en C - max.
Hvis det var mig ville jeg købe en ny C - max som netop nu fås med en klækkelig rabat - hvis der da ikke er udsolgt.
Profil slettet
12-07-2009 kl. 01:07
Nu hedder du jo også Nielsen, og så gør du ligesom jeg gjorde. (blink)
Har selv haft en del biler gennem årerne, mest bmw,316,318,320i,320d,523. Men har måttet skifte et par gange fornylig pga en noget dårlig ryg, så har været rundt for at afprøve hvilke biler jeg kunne med , og med indstignings forhold, motor, undervogn, osv. Har kigget på seat, men den er ligså stiv som en vw touran, både i sæder og undervogn....jeg mener vi skal jo ikke køre ræs vel...for i det tilfælde havde jeg da fortrukket at beholde min bmw 320d (177hk).
Jeg har købt en ford C-max 1,6tdci 90hk. Bilen køre som en drøm i forhold til andre i denne klasse, både hvad angår undervogn, styring, sporsikker og samtidigt meget komfortabel. Den koster det halve af bmw'en, men jeg vil alligevel sige at i denne prisklasse er det en bmw lignende måde at køre på. Den er harmonisk og kultiveret i motorgangen. Sikkert pga nyudhvilket motor block i aluminium, 16v, og ingen partikel filter, hvilket er en fordel hvis man også køre mindre ture, så stopper den ikke til, som 109hk modellen gør, plus at 109hk taber nogle heste alene pga partikel filteret. 1,6tdci motoren er en nyudhviklet sag fra peugeot, og er en perle i sig selv. Men som en anden mand skrev om herinde var at en ting er tal, en hel anden ting er at sætte sig bag rattet og tage en lang prøve tur. Og må give ham ret, den "lille" 1,6tdci 90hk gør det bedst og mest harmonisk iforhold til andre.
Jeg kan da sagtens se hvad folk mener når de skriver at seat'en er pænere, meen du vil sikkert få store service/værksteds regninger, for den holder ikke på samme måde som ford.
Håber at du finder det rigtige for dig.
Mvh
Profil slettet
12-07-2009 kl. 19:04
Profil slettet
12-07-2009 kl. 19:45
Mvh
Profil slettet
13-07-2009 kl. 20:51
men helt klart skal man da selv lade hjertet bestemme.
Og skal jeg pille lidt i din og andres "lak" omkring "godt køb" som omtales i revyen, ja så må jeg jo sige at det nødvendigvis ikke er det "bedste køb" som en lang række organisationer står bag , deriblandt fdm.......
Mvh
Sidst rettet: 13/7-09
Profil slettet
13-07-2009 kl. 21:39
Mvh
Profil slettet
14-07-2009 kl. 19:34
Kedeligt at høre om den trælse oplevelse du har haft med den c-max. Alle historier har selvfølgelig 2 sider. Men ford burde have rettet problemet. Jeg tror at det måske kunne have drejet sig sig om det det skide partikelfilter, går ud fra du havde en 109hk udgave. I øjeblikket har Peugeot store problemer med deres partikel filter, så det skal man holde sig fra. Blev også rådet af forhandler til at tage den med 90hk uden partikel filter, for det kunne nemt gå i koks ved mindre ture i byen mv. Det er jo en Peugeot motor der ligger i de 1,6 diesel med henholdsvis 90 og 109hk. Partikel filteret kan nemt snuppe en 8-10hk og virke som om motoren ikke har luft nok. Men du skulle nok ha truet ford med fdm og advokat, for de har vist kun 2 forsøg på at udbedre fejl når bilen er under garanti, ellers kan du kræve ny bil eller handel tilbage. Men sikke noget de har lavet der.
Mvh
Profil slettet
02-08-2009 kl. 16:55
EN ford forhandler i vejle får det man kalder en demo hjem, tror den er i landet om en 14 dages tid. Så hvis du køber den køre du i den en 3 mdr i forhandlerens navn, men billigt er det. Ved ikke hvilken farve det i, men undersøg det.
mvh