Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
13-06-2009 kl. 18:47
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
13-06-2009 kl. 20:44
Jeg ved godt du er helt pjattet med at rakke Toyota ned og fremhæve især franske biler og gamle Mercedes Taxaér.
Hvilken Toyota fra årgang 2003 - 2006 er det lige du har set der har fået lavet rust i skærmkanterne og panelerne - jeg har set rigtig mange Toyotaér, men ikke nogen der er rustet så hurtigt.
Faktisk har Toyota nogle af markedets bedste rustgarantier, idet at de hverken skal se bilen hvert andet år eller stemple i servicebogen for at rustgarantien opretholdes. Uden at være helt sikker mener jeg at det er et krav fra bla. Ford og de franske biler.
Derudover kører Toyota (som de fleste andre mærker også) med 12 års garanti.
Og Steen. Jeg undrer mig også over hvorfor du er så meget efter Japanske bil hvad angår rust, når du nu selv kører i en Mercedes C model fra 1999.
Jeg har da sjældent set en bil ruste så hurtigt som netop en Mercedes fra de årgange.
Så mit svar til Vibeke vil være at du trygt kan købe en Yaris - du har endda 3 års fabriksgaranti tilbage på rusten.
Altoén kender jeg ikke så meget til.
Mvh
Klaus
Profil slettet
13-06-2009 kl. 20:59
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Nissan-Micra-1,2-Kappa-5d_ID643100855.htm
Gå også her efter en, der er blevet undervognsbehandlet.
Vh Anders
Profil slettet
14-06-2009 kl. 00:40
Men alt er jo smag og behag. Men et er sikkert, hvis man ikke regner på de forskellige pararmeter der er i forbindelse med køb af bil, vil man ofte snyde sig selv og der er jo kun en til at betale. Der vil efter min mening ikke gå så mange år før du vil få udgifter til den 9år gamle bil plus husk syn hver andet år. Du skriver jo også at dit årlige behov er ca 20-30.000km. I en ny bil vil du ved mange af modellerne idag være mere sikker ved uheld og gud forbyde dette. Men der er da mange ting man kan tage i betragtning. Håber det lykkes for dig. Mvh
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
14-06-2009 kl. 10:42
Jeg vil lige prøve at finde den omtalte test og læse den.
Jeg har derimod set en statestik over hvordan de ældre biler klarer sig til syn.
Statistikken er fra Applus+ bilsyn.
Der bliver især Toyota og Volvo rust for deres holdbare biler, mens Franske og Italienske biler er dem der går igen med flest problemer.
Mht. til rust i Japanske biler, vil jeg give dig ret i at Mazda har mange rustproblemer på deres nyere modeller, men jeg har endnu ikke set rust på nyere Toyota´er.
De Avensisér du omtaler der skulle have fået lavet rust, skulle altså være modellen fra årgang 2003-2006?
Du skriver at din svigerfar og dig har været ude og se på 15-20 forskellige, og at flere af disse biler ligefrem har fået lavet rust i skærmkanter og paneler??
Det skulle virkelig undre mig, jeg har set rigtig mange Avensisér - men jeg har aldrig set den nye model (fra 2003 og frem) med rust i.
Kan du ikke lige sende et link til nogle af de biler, så vi kan se om det du skriver er sandt?
Vi kunne jo også prøve at spørge FDM om de nogensinde har set rust de årgange - jeg tror det ikke!
Profil slettet
14-06-2009 kl. 18:30
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
17-06-2009 kl. 23:07
Jeg har lige fået fat i det sidste nye MOTOR nr 6/2009, hvor der på side 29 er en test af hvordan de forskellige biler klarer problemer mht rust.
Du har i et tidligere indlæg i denne tråd skrevet "det er ikke just lovende for de japanske og korenakse biler især mazda og toyota får dumpe karakter for rust ", er det denne test du hentyder til?
For der finder man ganske rigtigt Mazda i den dårligere ende, men Toyota skulle ligge bedre end f.eks Mercedes E-klasse og BMW 5 serie - men ikke i top.
Modellen der blev testet var en Corolla.
Dine omtalte Avensisér fra årgang 2003-2006 der angiveligt skulle have fået lavet rust i skærme eller paneler, kunne jeg stadig enormt gerne tænke mig at se, så hvilken forhandler i nordjylland/himmerland er det lige der skulle have dem stående?
Jeg kan se at dit tidligere indlæg at ud af de 15-20 forskellige Avensisér i har været ude at se på, så skulle der angiveligt være FLERE biler der skulle have været repareret pga rust - det lyder mildest talt temmelig usandsynligt.
Profil slettet
20-06-2009 kl. 21:44
Sidste gang jeg havde en fransk bil gik den op i røg i min indkørsel efter denne oplevelse er jeg bestemt ikke klar på at køre fransk lorte bil mere. Kører nu Audi A6 3,0 tdi årgang 2006 det er sku noget der virker og SMC-Biler er billige med service. Så jeg vil klart anbefale at skifte til en brugt audi hvis det skal være noget der virker.
Sidst rettet: 20/6-09
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-08-2009 kl. 23:23
Suzuki Alto... ville jeg under ingen omstændigheder overveje....
Den taber sin værdi lynhurtigt. Det er noget billigt skrammel. Det er derfor den er så billig efter så få år... Når den er 9-10 år gammel, er der ikke meget bil tilbage. Men Yaris kører stadig om 10 år...