Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-06-2009 kl. 13:16

Problemet med 1,8 tdci er, at den ikke trækker godt helt fra bunden.
Derfor kan man føle, at den er lidt svær at sætte i gang.
Når først den ruller, synes jeg personligt, at den kører fremragende.
Jeg ville derfor ikke gide betale den ret voldsomme merpris til 2,0 tdci.
Jeg synes da bare, at du skal køre en tur i en 1,8 tdci og se, om du synes om den måde, som bilen trækker på.
Og bemærk iøvrigt, at 1,8 tdci også fåes i en udgave med 100 HK. Hold dig langt væk fra den. 125 HK er et bedre valg.

Jeg synes nu ikke, at du helt skal udelukke benzin-udgaven.
Den kan findes meget billigere end dieseludgaverne, så med dit køreselsbehov er jeg ret sikker på, at det er billigste køb i længden.
Husk også, at benzinmodeller er noget billigere at servicere.
Største problem ved benzineren er, at den kun har 5-trins gearkasse. Det er lidt ærgeligt.

Sidst rettet: 10/6-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Steen Baggersgaard

Steen Baggersgaard
bruger siden
12-11-2006

19-06-2009 kl. 20:51

Hej - vi har en S-Max fra ultimo 2006 med knap 120.000 på uret - den kører stadig fremragende !. Det er en 1,8 TDCi der rigtig nok har lidt turbotøven - men jeg synes dog det er blevet væsentlig bedre efter et par software opdateringer. Jeg kan tilslutte mig S.H. at når først den ruller så kører den glimrende og i det store hele så mangler man ikke noget i hverdagen.

Held og lykke med valget - du bliver ikke skuffet med en S-Max

Steen Baggersgaard

Steen Baggersgaard
bruger siden
12-11-2006

19-06-2009 kl. 21:14

PS ! find den med 7 sæder - det giver stor fleksibilitet med kammarater/forældre/svigerforældre - vi har selv 3 børn i alderen 7, 10 og 12 år. Flyttes 2. sæderække lidt frem er der fin plads på 3. sæderække + o.k. bagageplads.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-06-2009 kl. 22:46

Jeg kan godt forstå i er blevet lune på en S-Max. Det er en lækker vogn med masser af plads.

Jeg vil dog også hoppe med på vognen ang jeres noget lave km-forbrug. Det er lige i underkanten til en diesel. Fidusen ved diesel er ikke så god alligevel.
Jeg kan dog godt forstå i hælder mest til diesel, da den ved normalt brug føles hurtigere end en Benzin.

Nogle venner har også lige været ude og savle over S-max, og de fik altså tilbudt nogle gigantiske rabatter i nærheden af de 100.000 kr.
Bl.a. ved 2.0 benzin.

Men held og lykke med valget.