Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-06-2009 kl. 15:27

Hej Steen.

Jeg forstår dig godt.
1,6 HDI motoren fra PSA med 109/110 hk er fremragende.
Men præcis som dig, er jeg heller ikke vild med gerarskiftet i f.eks. Peugeot 206.

Jeg ville derfor forsøge at finde samme motor i en anden bil, og det er ikke svært, for netop den motor benyttes mange steder.
Ford Focus er nok et godt bud, hvis du vil have gode køreegenskaber til en ikke alt for høj pris.
Men motoren findes også i så forskellige biler som Volvo V50/S40/C30 og Mini.

Men som sagt ville jeg nok lede efter en Focus 1,6 TDCi 109 HK.
Den kører fantastisk. Nok klassens bedste undervogn.
Og så er den økonomisk. Faktisk er 20 km/l ikke umuligt i den, hvilket må siges at være pænt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-06-2009 kl. 15:28

...og hvis du endelig vil over i VW-gruppen, så køb dig hellere en Fabia Greenline end en efterhånden gammel Lupo 3L.
Det er jeg sikker på, at du bliver gladere for i længden.

Sune B. E. W. Räder

Sune B. E. W. Räder
bruger siden
12-08-2008

24-06-2009 kl. 09:51

Kære Steen,

Jeg har været tilfreds med min Lupo. Jeg fik skiftet øvre ratstamme og koblingen på garantien - siden ingen problemer. Den har været billig i drift, da der kun har været slidtage - dog betalt overpris hos SMC.

Den sidste Lupo 3L model (2004-2005) skal have tandremmen skiftet pr. 90.000km.

God biljagt,
Sune

Profil slettet

Profil slettet

02-07-2009 kl. 21:32

Vi har en S40 med 1,6D som du nævner. Den er ok men mangler altså noget kraft når den ligger i en bil af S40 størrelse og vægt. Til daglig har den en fin gangkultur og larmer egentlig kun ved acceleration. Vi kommer fra en Skoda Fabia 1,4 TDI og den mangler i den grad gangkultur ift. 1,6D'eren. Den var dog ikke langsommere end volvoen og var noget mere økonomisk. Kørte 20-23 km/l. selv ved motorvejskørsel...Jeg mener 1,4 TDI er en opboret 1,2 fra Lupoen.

Som der er nogen der foreslår er fabiaen et glimrende alternativ. Vi har haft to fabiaer (en benzin og en diesel) og de er glimrende til prisen. Den eneste ikke sliddel der var problemer med var en lambdaføler. Den blev skiftet pr. kulance. Vi kørte ca. 90.000 km i dem begge.