Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Gladov

Lars Gladov
bruger siden
06-01-2004

05-06-2009 kl. 10:40

Hej Brian
Jeg har selv en importeret D5 med automatgear og hele molevitten fra 05 med 163 HK. Jeg kører ikke ligefrem økonomikørsel men frisk handlesrejsende tempo. Du skal ikke regne med meget mere end 12 km/l i gennemsnit. På en tur ud af landevejen med de tilladte 80 vil du kunne nå op på 17-18 km/l men for mange lyskryds stopper det sjove, da den har en stor vægt at sætte igang. Når min søn på 18 år låner den går den under 10 km/l. Hovedsageligt på grund af for store accelerationer mere end høj fart heldigvis, men alligevel :-(
Vælger du en med oliefyr og du bruger det hver dag bør du regne med 10-20 pct mere brændsstofforbrug. Oliefyr tager 0,6 ltr i timen. 18 tommer hjul som jeg kører med vejer næsten op for oliefyret om sommeren. Iøvrigt regn ikke med hvad bilens computer siger om brændsstofforbruget. Den viser på min omkring 2-3 km mere per ltr end fakta er.
V70 er noget dyrere i drift end mange nyere tilsvarende stationcars som Mondeo, Passat og C5 som jeg alle har haft. Men også en klasse op efter min mening og en super komfortabel og tror jeg sikker rejsevogn. God fornøjelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bernd Høgdal

Claus Bernd Høgdal
bruger siden
29-03-2004

05-06-2009 kl. 16:18

Jeg kører D5, mest længere turer. Får du den chip-tunet af en af profferne, kan du regne med 15 km/l med manuelt gear. Chiptuning giver ca. 1,5 km/l. Med aut. går den ikke mere end små 13 km/l.

Klaus Henrik Folmann

Klaus Henrik Folmann
bruger siden
03-05-2004

18-06-2009 kl. 19:45

Hvis du vil chiptune er BSR at foretrække, gå ind på BSR.SE, det bruger Volvo i Sverige, uden at du mister din garanti på nye biler i Sverige. Det er et topprodukt, til meget rimelige priser. Du lægger selv ændringen ind via servicestikket, og du kan læse ændringen ud og ind som det passer dig.
mvh
Klaus Folmann