Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Niels Christian Blegebrønd

Niels Christian Blegebrønd
bruger siden
08-04-2006

05-06-2009 kl. 04:16

Hej Benjamin.
Kører selv Touran og er glad for den, men rigtigt - det er en stor bil, når man blot skal ud med pc.en og en madpakke. Bilen var på værksted efter påkørsel og jeg lånte en Fiat Panda!!!! Må indrømme, at det er en fin lille bil. Bilen er lidt høj, nem indstigning og meget plads bag rattet. En kollega, en på alle måder stor mand, har et køretøj magen til og roser den til skyerne. Den er samtidig meget billig i brændstof, i anskaffelse og reparation.
Mvh/Niels

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2009 kl. 00:59

Skal din kone køre bilen selv?? eller sidde ved siden af....Må stærkt anbefale jer at tage ud og afprøve den nye fiat Qubo. Den har en af de bedste ind og udstigninger på marked, og et fremragende føresæde, og er utrolig nem at køre. En 1,3 comonrail diesel motor på 75hk, og et moment på hele 190. Andre vil måske grine lidt, gjorde jeg selv, intil en forhandler smed mig ud og køre i en. Desværre for mig og min forfængelighed købte jeg en "forkert" bil....en honda jazz, alletiders vogn, men ikke med lidt for lange ben, en stiv ryg og nakke. har været rundt og kigge og prøve dine omtalte mærker af bil, men kom også frem til at ind og udstigning ikke var perfekt, samt at kørestilling og sæde komfort alt for ringe. Så nu må jeg til det igen, Fiat Qubo er ikke så køn men super komfortabel, men inden jeg beslutter mig helt skal jeg prøve en Subaru Forrester, skulle efter sigende være en pragt vogn, men til en pris på små 400.000, så er 200.000 mere end fiaten. Men pas nu på med at beslutte for hurtigt. I skal låne bilen for en hel dag, er nemt nok. Så i kan mærke om tingene fungere på længere ture. Håber i finder det rigtige for jer

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2009 kl. 15:28

Hej igen Benjamin.

Glemte helt at kommentere på de franske biler. Det man kan sige om det er at de fleste franske biler er af svingene kvalitet, og når de går i stykker, er de relativt dyre at lave. Lidt pudsigt du nævner at din kone sad godt i Subaru justy, gjorde jeg også, men fandt bilen for lille. Skal for god ordens skyld nævne at jeg intil fornylig har kørt/haft biler som Bmw 523i og den nye 320d. Pragt biler, men måtte skille mig af med den sidst nævnte pga jeg næsten ikke kunne komme ind i den. Hmm tænker du sikkert...hvad vil han så i en evt. Fiat Qubo?? jo jeg har måttet sande at jeg må nedjustere mine forventninger til livet og også til biler, og må lytte til hvad kroppen fortæller mig. Tilbage til den Fiat Qubo: den køre over ujævnheder med et smil, er selvfølgelig en anelse mere gyngende , men er jo også der komforten så ligger, især til os der ikke så godt tåler at blive udsat for stød og bump i kroppen. I Fiat qubo Dynamic er der højdejusterbar sæde og justerbar lænestøtte og rattet kan trækkes langt tilbage, og med armlæn i dør og på siden af sædet sidder man afslappet og køre, ja det virker nærmest som en bus eller last bil man køre, man sidder højere end man tror. Er en anderledes og dejlig fornemelse at køre. Nu skulle man tro at denne 1,3 comonrail diesel er en træls sag at køre når man kigger på tallene, o-100 på omkring 16sek og vistnok 160 top hastighed...men med det træk den levere tror man at det er en langt større motor, og med et forbrug på over22 kml, gør den det til top karakter, er den bedste motor på marked af små diesel. Den er måske nok lidt gl.dags med hensyn til instrumentering mv, men er jo en biting. Farpilot skal eftermonteres. Men den kan fås med meget tonede ruder , side og bagrude, og nogle alufælge fra fiat, og man ku jo vælge en smart farve. Er helt sikker en anderledes bil, men meget brugbar, er nemt at handle ind i, idet de bagerste døre er skydedøre og meget nemme at håndtere.
Nå men nok om det....håber at du en dag smider et indlæg om hvad i evt. har købt

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2009 kl. 15:52

Til forvirret bilkøber.

Må jeg foreslå et prisbilligt alternativ til andre nævnte modeller Ford Fusion. 1,6 tdci
Man sidder højt, motoren god, pænt bagagerum, plads til fire fuldvoksne og 22 km/l.
Prut om prisen med ford, de giver pæne rabatter. husk esc, airbaggardiner og ac er ekstraudstyr.

Venlig hilsen
RM
Greve