Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

21-05-2009 kl. 17:07

tjaa, smag og behag, men nu efterlyser du jo eventuelle taxachauffører, og selvom det nu er et overstået kapitel for mig, vil jeg lige fortælle mine erfaringer.
Personligt brugte jeg det meste af min tid i en e320cdi. Det er en fantastisk bil - når den kør... :-S Der var uforholdsvist mange problemer med den specielt ift. v70'erne som der jo var mange kollegaer i. Der var konstant ting der stod af, konverter, dyser, gearkasse, brændstofpumbe, ja you name it. Og det er altså dyrt når du lever af at bilen skal kunne køre, selvfølgelig skiftet på garantien, men de betaler jo ikke for tabt arbejdsfortjeneste ;-). Til sammenligning kørte stort set alle volvoerne (den gamle V70) 2 år / 250.000 km uden andre værkstedsbesøg end service - og det er altså imponerende. ydermere kørte d5'eren også ½ gang længere på literen (har naturligvis også ca 50hk mindre). man skal virkelig gøre sig umage i en 320cdi for at holde 11km/L.
Min vurdering ift holdbarhed vil være at volvoen er bedst, men det ændre jo ikke på at "der bare er noget" over en mercedes, de kør virkelig godt når det er... Har ikke hørt om at at motoren i v70 ikke skuille stå distancen, de har i hvert fald snuppet de 250.000, men man kan jo altid være uheldig. Mht. bmw har jeg en smule erfaring med 535d, som jo er en raket på hjul, fed bil, men nok en lille smule "plastikagtig" i kabinen.
Håber det kan bruges

mvh Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2009 kl. 06:19

Kan du henvise til nogen konkrete eksempler på at Volvo-motorerne er "eksploderet"?

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

22-05-2009 kl. 08:43

Jeg synes lige vi skal holde os til fakta ;-) Jan efterlyser en bil der har kørt mellem 100 og 200.000, og der er altså ingen volvomotorer der eksploderer de næste 200.000 hvis de da ellers er blevet holdt nogenlunde og ikke mishandlet af en eller anden uden kærlighed til biler ;-) Jo det er selvfølgelig taxa kørsel, men vi snakker i holstebro i jylland, det vil sige, der er mere 80km/t landevej end km i byen. Selvfølgelig når du ligger på en lige vej på cruisecontrol kør den mere, men snittet for mig lå på 8,5/100km hvis jeg virkelig kørte pænt, de fleste andre chauffører lå mellem 9.5 og 10 i deres 320ere. Du kan selvfølgelig vælge at gå ned i en 280'er, hvilket forøvrigt er den samme 3L motor bare med en anden motorstyring end 320eren. hvis jeg ikke husker galt omkring 190 hk mod 224 i 320'eren. de kør selvfølgelig lidt længere på literen, men tvivler på du kan få en til dit budget med det km antal, selv i sverige ;-) jeg vil ikke anbefale dig en 220er, det føles simpelthen ikke som en mercedes fordi den har for lidt kræfter (min subjektive mening ;-) de kollegaer jeg havde der kørte V70 d5 "pænt", kunne holde omkring 16, og det er jo noget helt andet. Så ift brændstoføkonomi og dit budget ville jeg klart gå efter en v70.
men igen, du vil møde lige så mange meninger som mennesker men med de kriterier du sætter op diesel, km tal, pris, så vil jeg gå efter en V70 d5 med et forholdsvist lavt km tal.

mvh Jacob

Profil slettet

Profil slettet

12-08-2009 kl. 12:32

Jeg Kører Volvo XC70 D5 aut. Ultimativ fed bil. OK økonomi ca 13 Km/l. Den bruger intet olie selvom den har 330000 på tælleren. Spinder som en kælen kat. Man kan godt høre det er diesel ved tomgang men ellers støjsvag og godt skruet sammen. Er noget mere urolig ved +170 km/t end nogle af de tyskere som er nævnt her i debatten, men ved normal fart er den fantastisk. (kører 80 ud af en svensk grusskovvej næsten som på landevej)

Profil slettet

Profil slettet

12-08-2009 kl. 18:24

Du får så en Opel Saab med italiensk motor....