Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 09:51

Uanset om det er modellen før modelskiftet (skete ca. 2000) eller efter så er det slidstærke motorer. Du kan sagtens få en bil med 300000 km bag sig der har flere 100000 km mere i sig - følgende kan afgøre om bilen holder længe:



Overholdt olieskift

Kørselsmønster - mange småture og mange koldstarter slider mere end en lang motorvejstur - derfor kan en vogn med 300000 km bag sig - være i rigtig fin stand.



Der er andet end motoren der afgører det:

Er der løbende skiftet sliddele. Hvis bøsninger, støddæmper, katalysator, benznpumpe - jeg kan blive ved er slidte så kan det jo blive en rigtig dyr affære.



Så:

Se på bilens historik - se i servicebog og medfølgende papirer. I srevicebogen kan du jo se hvor kort tid der er mellem olieskift og derud fra udlede om bilen har kørt 3 km til arbejde hver morgen eller 50 km.



bilen stand ude og indvendig kan ydermere give et billede af hvordan vognen er blevet behandlet.



Få den undersøgt af en med forstand på volvo.

Sidst rettet: 20/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-05-2009 kl. 10:13

Hej Birgitte.

Det er et enkelt spørgsmål du stiller, desværre er der ikke et enkelt svar.

En moderne motor er (næsten) ikke til at "slå ihjel", så længe den passes efter foreskrifterne, men jo længere en bil har kørt, jo flere reperationer skal du forvente.
Det er jo ikke kun motoren der har kørt 300.000, tænk også på undervogn, gearkasse og alt andet som feks. sæder,viskertræk.knapper osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg