Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
14-05-2009 kl. 12:03
Jeg syntes at det er et godt spørgsmål :-)
Den optimale længde er, så lang tid som muligt, MEN MEN MEN.
Jo længere tid du vælger, jo længere tid er du "låst".
Hvad nu hvid du ,i leasingperioden, får et andet behov, feks. flere børn? Børnebørn? Andet job? IKKE noget job?
Ikke alle leasingaftaler er lige "smidige" hvis du feks. skal købe flere kilometer til aftalen.
Jeg prøvede, for sjov, at gå 4 år tilbage i mit eget liv, og der havde jeg selv behov for en helt anden bil og et helt andet kørselsbehov end i dag.
Du skal spørge dig selv: Kan jeg forestille mig at jeg har et andet behov om 3 år, feks ?
Held og lykke med din leasingaftale :-)
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
14-05-2009 kl. 13:45
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
15-05-2009 kl. 11:12
"Erlagt ekstraordinær leasingydelse refunderes ikke."
Så de 25.000 i Anders's eksempel er pist væk borte - samt en ekstra måneds ydelse. Av...
Sidst rettet: 15/5-09
Sidst rettet: 15/5-09
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
15-05-2009 kl. 23:13
Som nævnt tidligere skal man vælge den leasingperiode man føler sig forholdsvis sikker på at kunne overholde. Det samme med antal km da overkørte km er dyrt.
Skal man endelig af med bilen før tid kan man præve at videresælge rettigheden til en anden - hvilket også sker her på bilbasen - men man skal sikre sig at leasingkontrakten giver lov til det.
Lad mig gøre det klart at jeg er meget positiv til leasing. Vi vil se det sprede sig voldsomt i de kommende år. Men som med alt andet skal danskerne lige vænne sig til den nye måde at "eje" bil på.