Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Hjorth Winkler

Peter Hjorth Winkler
bruger siden
04-12-2007

26-05-2009 kl. 22:57

Har da ikke hørt eller set, at volvo v40 skulle ruste specielt meget, især ikke en 2002'er som den gule her. Jeg ville dog gå efter en almindelig 1,8'er fra 2002 og frem med faceliftet, der blev solgt i store mængder som kampagnemodel med alt i udstyr. Selve faceliftet ses udvendigt og på et tre-eget rat og i øvrigt en lækker gearkasse, vist fra Volvo s60.

At den deler bund med Mitsubishi mærkes kun ved at den skal tankes på venstre side...

Et familiemedlem kører i en sådan en 2002'er købt fra ny, har aldrig givet problemer, da den på godt og ondt er en gennemprøvet model med debut 1996. Hvis prestige er vigtigere end plads på bagsædet vil jeg mene, at det kan være et bud. En gang i 2003 begyndte de i øvrigt at komme med en rigtig volvo storfront radio, der passer i interiøret og klart er at foretrække ift. den VDO-standardmodel, der sidder i de første af kampagnemodellerne.
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?adid=165801082&source=1

Mine favoritter til prisen er dog Ford Mondeo eller Nissan Primera, hvor du kan finde en 2004-2005 model med a/c eller klima og evt. med ESP og eks. 100.000 km. Det er langt nyere konstruktioner og især Nissan'en er et crashsikkert valg, tjek selv euroncap.com. Man skal dog kunne leve med det lidt aparte indre med speedometret i midten.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Nissan-Primera-1,6-Visia-S-st.car-5d_ID624201235.htm

Har i øvrigt ikke selv nogen af de nævnte biler, men som det fremgår lidt ekstra kendskab til volvoen...;)

Sidst rettet: 26/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben S. Nissen

Esben S. Nissen
bruger siden
22-02-2005

27-05-2009 kl. 22:05

Gå efter en Focus st. car, men husk det skal være en model Trend! Du får virkelig meget for pengene, har selv en 1.6 benz fra 12/03 som vi er vældig glade for. Den ligger godt på vejen, masser af benplads bagi og et stort bagagerum, mangler dog lidt flere krafter. Om de er øko i kørsel kommer an på føreren, vi kører 10.7 om vinteren, og 11.5 om sommeren, men har snakket med andre der kører en del længerer end vi gør. Ang. rust: en undervogns behandling skal den have inden for de første 3-4 år vil jeg mene, og så har de en konstruktionsfejl ved sidespejlene, som gør at de gnaver ned i lakken. Har selv fået dette lavet ved en jeg kender, og det kostede 1500.

Mvh
Esben

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2009 kl. 22:26

200000km er meget for de fleste biler og typisk her de dyreste reparationer begynder at komme.
Bed om at få en teknisk fejlfri bil, hvor den er testet af FDM, stol aldrig på, hvad der bliver sagt af sælger.
Volvo, A4 og Golf IV er skønne biler, men også prestige biler, hvor du med fordel kunne vælge en Skoda Octavis STC. og få meget VW for en meget billigere pris, måske overveje en til samme pris, men noget yngre og med færre km. og samtidig en mere sikker bil at færdes i for dig og familien end en næsten 10 år gammel A4.
Mvh
Jackie

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 22:40

en gammel Peugeot tit skal på værksted. Det bliver hundedyrt i længden.