Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

10-05-2009 kl. 20:02

Enhver bil bliver billigere at eje for hver år pga lavere årligere afskrivninger indtil det tidspunkt hvor service/rep begynder at opveje den lavere afskrivning.

Din Renault skal formentligt være en del år før det punkt kommer, men det afhænger jo så også af hvor meget rep. du selv kan og hvilket værksted du anvender.

Men som du selv er inde på giver det jo i den sidste ende ikke mening at sammeligne økonomien i en 3 år gammel Renault med en spritny.

Hvad der bedst kan betale sig for dig afhænger af hvad du kan få for den og hvad du kan købe en ny til, samt hvad du vil give ekstra for at køre en ny bil. Alt andet er en gang teori.

Hvis du sælger til en forhandler og køber ny af forhandler vil det trække i retning af at det bedst kan betale sig at beholde bilen, da du trods alt skal betale forhandlerens fortjenste på begge biler. Omvendt hvis du sælger/køber privat.

PS: Mange siger at 100.000km er en psykologisk grænse, men jeg har endnu aldrig set den der kunne bevise at det påvirker salgsprisen når det kommer til stykket.

Sidst rettet: 10/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-05-2009 kl. 11:47

Hej Steven.

Rent økonomisk er der ingen tvivl, jo oftere du skifter bil, jo dyere er det.
Du har allerede tabt en masse penge på din Clio, hvis du køber en ny så skal du starte om igen med et stort værditab.
Jeg kan GARANTERE dig at din gamle bil ikke vil tabe nær så meget som en ny vil gøre.
Hvornår skal jeg så skifte?

Ud fra et økonomisk synspunkt, så skal du beholde bilen indtil en dag, den går i stykker og reperationsprisen overstiger handelsprisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg