Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

05-05-2009 kl. 13:23

Audi A3 er en rigtig fin bil og hvis du efter en prøvetur og sammenligning med andre mærker er hooked så køb den. Audi bliver aldrig den billigste bil at køre i, så du må gøre op med dig selv om du vil give det den koster at have.

Til sammenligning kan du jo prøve en brugt BMW 116/118 eller VW Golf i samme prisklasse.

Mht afskrivning så regn med 20-30.000 pr år.

Andre vil mene at du skal købe en ny bil for de samme penge.

MEN! Til syvende og sidst er der ikke nogle forkerte valg, kun DIT valg. Så mit råd vil være at prøve nogle forskellige biler og så vælge med hjertet.

Sidst rettet: 5/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-05-2009 kl. 14:37

Hej Kenneth.

Jeg er helt enig med Jan.

Der er ingen "bedste" mulighed, men derimod DIN bedste mulighed
hvis der var en "bedste" mulighed, så ville alle folk jo netop vælge DEN løsning, hvorefter gensalgsværdien ville ryge en tur, grundet at alle havde valgt det samme.

Jan siger yderligere at Audi ikke er billig at holde kørende, en Golf der har samme teknik er frks. billigere, da VW/Audi værkstederne kører med 2 forskellige timepriser alt efter om du kommer i en Audi eller en VW ( det er lidt frækt, men sådan ER det altså).

Ham Jan :-) er ikke helt tosset, når han siger; prøv en Golf og vælg så med hjertet.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

05-05-2009 kl. 18:38

Som Henrik og Jan skriver vil du let komme til at træffe det forkerte valg, hvis du brænder for et bestemt mærke eller model og træffer beslutningen med fornuften alene. Jeg har selv en Honda Civic 1,8 Sport som jeg er svært glad for, den model var måske også en prøve værd og til at få til prisen. Den lugter ikke alt for meget af familiebil, selv om den som de øvrige i tråden er netop det. Men det er en fornøjelig en af slagsen at futte rundt i, og med et ganske fornuftigt benzinforbrug alt taget i betragtning.

Med venlig hilsen Kim