Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jens Rostrup Lorentzen

Jens Rostrup Lorentzen
bruger siden
06-01-2004

04-05-2009 kl. 18:10

Det er fuldstændig samme sang som min svigerinde. Der skal være plads til min. 3 børn, 2 hunde far, mor, samt hvis man skulle falde over en billig vaskemaskine. Den skal koste max. 130000 kr. 500 i årlig grøn afgift og dermed helst køre over 25 km på en liter brændstof :-) Den bil findes ganske enkelt ikke... Stiger man op i en Suzuki Splash...? ja ok, hvis man er dværg kan påstanden måske være "næsten" sand. Nu skal det jo ikke være ævl det hele (og det er absolut ikke i nogen ond mening). I/du skal gøre op hvad i vil bruge af penge. Skal den være ny, nyere brugt eller gammel osv. Man kan lige for tiden godt lave en rigtig god handel på nye, samt nyere brugte. Hvis en Zafira, Sharan og Espace er for stor, ender vi i størrelsen Berlingo/Partner. Min kone truer med død og ulykke, hvis jeg kommer hjem med sådan een. Men det er igen et spørgsmål om smag og behag. Berlingo er hamrende praktisk, kører godt og skruet fornuftigt sammen. Vælger du en diesel (HDI) er der også mulighed for, at du nærmer dig de 20 km/l (langtur og råddent æg mellem speeder og sko). Vi har haft ufattelig mange biler, og Citroën'erne har opført sig mere end eksemplarisk. Vi har nu en Renault Espace, som er den utimative vogn til fragt af stridslytsne teenagere, som kan placeres så de ikke kan nå hinanden. Det er en fed bil, men jeg ville nok alligevel ikke anbefale Espace pga. Renault's svinedyre reservedele og dårlige service, men det kan bilen jo ikke gøre for. Hvad med den nye Citroën C3 Picasso? Er i nye bilister ville jeg også hælde til en Colt. Her kan i få en billig forsikring med i købet. Men hvad nu hvis i vil have et barn mere?. Bliver den så ikke for lille? Hvad er motivet for at købe en lille bil ? Er det for at slippe billigere i ejerafgift og forsikring, eller er der tale om globalt ansvar, lavt Co2 osv. Der er mange ting i det. Alternativt kunne man købe f.eks. en Citroën Xantia stationcar, så hvis sønnen skal ha' en bror eller søster, så holder den stadig. Den går ikke så langt på literen som Colt'en, men den er til gengæld over 100.000,- billigere i indkøb og med den slat i hånden, kan man altså købe rigtig meget brændstof og betale meget vægt/grøn afgift og stadig have råd til en babysitter og en tur i biffen. Held og lykke med det.
Sidst rettet: 4/5-09

Sidst rettet: 4/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg