Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005
25-04-2009 kl. 00:38
Jeg har selv haft en Felicia, købt da den var 8 år gammel 62,000 på
km. tælleren, ingen rust nysynet hos forhandler, og kun en tidligere ejer.
MAGE TIL LORTESPAND!
Den faldt stille og roligt fra hinanden, og jeg var aldrig glad for at køre den.
Åndsvage dele som lygtejusteringen gik i stykker og viste sig at koste en formue.
Nu har jeg en Golf 2 Som bil nr. 2, det kan godt være den er gammel (1989), men den kører altid, delene koster en slik, og den går langt på literen.
Der er så mange at vælge imellem at du kan tillade dig at lede efter den rigtige (prøv helst mere end 3) Servostyring og 5-trins gearkasse er at foretrække.
Den er heller ikke mere kompliceret end at knægten selv kan prøve sig frem med at skrue på den hvis han har interesse for det, ellers kan enhver baggårdsmekaniker lave den for ham, og ophuggeren har masser af dele til den hvis der kommer buler.
Der findes ikke en bedre begynderbil, BASTA!
Undskyld svadaen, men jeg ville ønske jeg selv havde fået den for nogle år tilbage.
Thomas...
Profil slettet
25-04-2009 kl. 07:19
Eneste minus var ingen servo ( det var ekstra udstyr den gang ) og så bilens lidt kedelige morfar look :-)
Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005
25-04-2009 kl. 08:54
Det kan godt være 1,6'eren er bedre da det er en volkswagen motor,
men resten af bilen er stadig billigt lavet.
Thomas...
Profil slettet
25-04-2009 kl. 19:32
Kone bil kun kørt små 86.000 km, den kørte kun 6 mdr. så var den gået så meget i stykker at den ikke kunne køre mere, jeg gav godt nok "kun" 7500 kr men stadig væk burde den have kørt 1 - 1½ år. min.
Hvis jeg havde 10.000 - 20.000 kr. til en bil idag ville jeg helt bestemt købe en Toyota starlet, den er flere gange bleven kåret til den bil med færreste fejl over 12 år. gammel.
Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005
25-04-2009 kl. 20:54
Ikke lygter eller en elmotor eller andre komplicerede dele, men 2,5 meter kabel!
Jeg fik min mekaniker til at justere dem og skrue dem fast i stedet.
2 nye lygter til en golf 2 koster 500,-
En Felicia kan sagtens køre 3-400.000 km., men der er ikke mange der bliver over 20 år gamle!
Der er nok en grund til at der stadig kører så mange gamle golfer fra sidst i 80'erne rundt stadigvæk!
De er godt bygget, og de er billige og nemme at holde kørende.
Bare sørg for ikke at finde en der ikke er misligholdt.
Thomas...
Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005
26-04-2009 kl. 12:18
Jeg kørte nok lidt af sporet!
Min egentlige pointe var bare at hvis man kun kigger på biler der er maks 10 år, så får man kun biler der er billigt lavet eller har et blakket ry til de penge.
Flere penge eller ældre bil, og prøv altid flere!...
Held og lykke.
Thomas.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
26-04-2009 kl. 14:44
Men jeg synes, at I skal sætte som et krav, at bilen i det mindste er så ny, at den har abs og airbag - det må være minimum af sikkerhed. De flest biler har dog dette, hvis de ikke er ældre end ca. midthalvfemserne.
Dernæst skal I finde en bil, som er nysynet. Det betyder ikke nødvendigvis, at den er i perfekt stand, men dog at sikkerheden er i orden, og at I ikke skal tænke på syn igen de næsten to år.
Og så er der lige rust, som er et problem for de fleste biler, når de når den alder og det prisleje. Det kan være svært at se, om der er rust på vej, men i det mindste kan man tjekke, at der ikke er alt for meget rust på købstidspunktet.
Sidst men ikke mindst, skal I jo også se, hvad der falder i din søns smag. Der er ikke meget ved at have en driftsikker bil, hvis man egentlig ikke synes om den. Selvfølgelig kan man affinde sig med meget, men hvis din søn f.eks. ikke er vild med en Skoda Felicia's udseende, image eller noget helt tredje, så skal I ikke købe den, bare fordi den er billig. Det bliver han ikke glad for i længden. Man skal helst have hjertet lidt med i det.
Profil slettet
03-05-2009 kl. 11:31
Starlet passer til beskrivelsen, min kostede mig så godt som intet at holde kørende... eneste de har er at de bruger olie, forskelligt fra bil til bil hvor meget. Find self. en med lavt forbrug. En corolla er også stabil, samme motor som i Starlet, men Starlet henvender sig bare til mere fornuftige mennesker og er som gennemsnit mere velholdte.
Vigtigt når man kigger brugt bil
tag helst en ekspert med.
tjek service historien
Kig under bilen!!!!
se efter rust og udstødning. en Katalysator er eks. møg dyr.
Og hold jer langt væk fra Nysynet.dk
få styr på at den er vedligeholdt og hvor lang tid Tand-remmen har igen
Tandrem, udstødning eller andre små ting er gode at bruge når man skal forhandle pris. Selv hvis der ikke er noget galt med bilen husk at bede om at få et par 1000 kr slået af bilen, der er næsten ingen der sætter en billig bil til salg, uden at være klar til at gå lidt ned i pris.
En ny billig bil med garanti er også dejligt, der er et stort udvalg til under 100.000 kr. Hvis jeg skulle købe første bil i dag ville jeg overveje sådan en 100.000 kr's mini bil. (Fiat panda, kia picanto, Hyundai I10... Aygo/C1 og 107 koster efter min mening for meget hvis man vil have bare en smule komfort udstyr)
Bill-Bo Torp Eriksen
bruger siden
11-03-2007
Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005
14-05-2009 kl. 19:34
Desuden har en 323 fra 1995 to airbags og ABS som standard!...