Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
12-04-2009 kl. 11:36
TRO MIG, en prof. sælger har hørt ALLE, mere eller mindre dårlige argumenter.
En syg kanariefugl, en døende moster, eller den klassiske "så køber jeg bare en anden"
Glem alle de der argumenter, spørg direkte; Er du til af handle med hvis jeg ikke kommer med en byttebil?
Spørg dernæst hvad han vil sælge den for? og vær så beredt på at få stillet modspørgsmålet "Hvad vil du give?"
Når du svarer, så skal du tænke dig om, Hvis du siger et alt for lavt beløb, så bliver du stemplet som useriøs, og så gider sælgeren ikke bruge tid på dig.
Iøvrigt, så er det vel ikke rabattens størrelse der afgør hvilken bil du køber, det bør da være SLUTPRISEN der tæller :-)
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
12-04-2009 kl. 12:55
Derudover så skal du gøre op med dig selv, om det er den bil du vil ha', før du begynder at snakke priser. Selvfølgelig, har du en bil du skal af med i samme handel, så er det jo naturligt nok at få en indikation af bytteprisen. Men generelt synes jeg, at det med de specifikke priser, bør vente til sælger bliver klar over, at "..han er for at handle". Han giver ikke gode priser, hvis han kan mærke du er på "rabat-jagt".
Mht. prisen på bilen, så find ud af hvorfor prisen er som den på bilen - evt. sammen med sælger. Modellen har for det meste en gennemsnit, men derudover er der jo en mængde af faktorer, der afgør den endelige pris. Har den skader, aldrig fået rustbeskyttelse (sammenholdt med anbefalinger, alder og mærke/model), ikke udfyldt servicebog, ikke ESP (ift. gennemsnittet på modellen) eller "grim" farve, trækker sådan noget selvfølgelig ned. Omvendt trækker godt udstyrsniv., godt kilometer, pæn stand, gentagende rustbehandlinger, Ditec behandlinger, generelt velholdthed selvfølgelig også prisen op. Samtidig kan der være priser der er geografisk påvirkede. Følg med i priserne her på bilbasen i stykke tid, og opbyg et kendskab til priserne på de enkelte modeller.
Forhandlertypen har også indvirkning på prisen. Nogle forhandlere har gladeligt bilerne til at stå i et år til samme høje pris, hvor andre sætter dem lavt med det samme, og ønsker høj omsætning i bilerne. Dette kan have MEGET stor indflydelse på prisen!
Også en sidste ting; vær forberedt! Hvis ikke du er et knævre-kranium med styr på retorikken, så få styr på dine spørgsmål til bilen jf. ovenstående, inden du tager derud. Igen, tror han du bare "shopper" rundt, giver han dig ikke rabatten.
Sidst rettet: 12/4-09
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004