Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
14-03-2009 kl. 07:51
Det er nemlig rigtigt Steen, Mondeo er en værre lortebil, og det er én stor sammensværgelse at den blev valgt som Årets Brugtbil 2008.. ;-)
Profil slettet
14-03-2009 kl. 14:40
Lars, glem du roligt alt om at diskutere biler på en fornuftig måde med Jørgen her, hans Toyota-skyklapper er så store at det nærmest er ophøjet til religion...
Tommy Mathiasen
bruger siden
15-05-2006
27-03-2009 kl. 09:13
Hej - jeg er nødt til at blande mig her i debatten ..... :-) jeg (konen)har en 01 mondeo 2,0 benzin 145 hk og kørt 180.000 km jeg har haft den siden 130-140000 km og ca 4 år - den kører uden problemer og er opgivet til at køre 12.8 hvor 1,8 125 hk er opgivet til 13,2 ca hvis jeg ikke husker forkert ... jeg har flere gange kørt den hvor den kører over 13 pr ltr + feriepakket hvor den med så gns fart på 130-140 har kørt 14 så argumentet for 1,8 motoren er jeg uenig i. Jeg har lidt med at fords heste er lidt små så man kan ikke få nok. Der er forskel på trækkraften i de to, vi prøvede også 125 hk 1,8 motoren da vi manglede bil 2,0 motoren kører mærkbart bedre. færdig. Mht peugeoten er det en smagssag - nogle vil have moderen og andre datteren .... og sådan må det være .... jeg har venner som har haft / har peugeoter - alle med problemer, især el og knirkelyde (stabilisatorer) fra undervogn !!! fakta nogle vil aldrig have det franske lor. igen og andre har lige købt 407, så det må være op til dig at vurdere - omvendt kender jeg også folk som har haft problemer med mondeo, hjullejer, stabilisatorer, RUST - jeg har ingen rust i min overhovedet - den må være lavet + den altid har fået supplerende rustbeskyttelse - det er kun døre og klapper som ruster, selve bilen gør ikke dvs det angrebne rust kan skrues af og fjernes - det mener jeg ikke at peugeoten kan tilbyde. Jeg har ikke kostet noget på min udover alm service. Mht plads, jeg vil påstå at hvis der er nogen som døjer med fugt på deres peugeot kan jeg da godt tilbyde tørvejr i mit bagagerum (griner), der er ikke lige så meget plads. For god orden skyld kører jeg pt i opel astra 1,6 stc 110 eller 115 hk 2008 og opels heste er større end fordens, men jeg kan ikke hænge på :-( ergo prøv en god lang tur i begge og tag så den du føler dig bedst hjemme i