Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
11-03-2009 kl. 00:07
Hvis jeg var dig ville jeg finde en bil i prisklassen 15-25k, du får muligheden for at lære lidt omkring reparation og vedligholdelse samtidig med at du sparer den dyre kaskoforsikring, dyre serviceeftersyn for at opretholde garantien samt det kæmpe værditab. Jeg tror de fleste er startet på denne måde. Jeg købte i sin tid en Citroen AX 1.4 som jeg havde i 3 år. Alle biler kan gå i stykker og det er en noget dyr "forsikring" mod værsktedsbesøg at købe en ny bil til 100k +. Som sagt find en garagebil i ovennævnte prisleje, gerne en garagebil, der sælges af en pensionist.
Jeg kan anbefale dig diverse Toyota, Corolla, Carina osv. Selv kører jeg rundt i en Peugeot 306. Reparationsudgifterne har været meget begrænsede, men jeg er så også noget dertil at jeg selv repper og vedligholder den.
Jeg kan anbefale dig diverse Toyota, Corolla, Carina osv. Selv kører jeg rundt i en Peugeot 306. Reparationsudgifterne har været meget begrænsede, men jeg er så også noget dertil at jeg selv repper og vedligholder den.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
11-03-2009 kl. 11:24
Har du været ude og PRØVE nogle biler endnu? Hvis ikke, så afsted. Du kan ikke afgøre dit spm før du har prøvet biler.
Der er immervæk stor forskel på at køre en brugt mellemklassebil og en spritny minibil. Det er denne oplevelse som vil være vigtigere forr dig end at forsøge på forhånd at regne ud hvad der er billigst. For du kender jo godt svaret: hvis den brugte i din levetid bare kører uden problemer er det den billigste, hvis ikke så kan den lille nye bil måske vise sig at være billigst.
Find nogle brugte til 50K og nogle nye du synes om. Det vil gøre dig klogere på hvad du foretrækker. Hvis du foretrækker de brugte, så bestem dig for hvilke(n) model, alliér dig med en som har forstand på netop disse og betal vedkommende med en kasse øl, 500 kr eller hvad I nu kan blive enige om for at finde den rigtige bil.
Sidst rettet: 11/3-09
Der er immervæk stor forskel på at køre en brugt mellemklassebil og en spritny minibil. Det er denne oplevelse som vil være vigtigere forr dig end at forsøge på forhånd at regne ud hvad der er billigst. For du kender jo godt svaret: hvis den brugte i din levetid bare kører uden problemer er det den billigste, hvis ikke så kan den lille nye bil måske vise sig at være billigst.
Find nogle brugte til 50K og nogle nye du synes om. Det vil gøre dig klogere på hvad du foretrækker. Hvis du foretrækker de brugte, så bestem dig for hvilke(n) model, alliér dig med en som har forstand på netop disse og betal vedkommende med en kasse øl, 500 kr eller hvad I nu kan blive enige om for at finde den rigtige bil.
Profil slettet
12-03-2009 kl. 13:29
Hej
Jeg synes at du skulle købe en Hyundai I10 prisen er lige under 100.000,00 plus den leveres med 5 års garanti. det betyder at når du skal sælge denne igen om cirka 3 år, er der 2 års garanti til den næste ejer.
Lars
Jeg synes at du skulle købe en Hyundai I10 prisen er lige under 100.000,00 plus den leveres med 5 års garanti. det betyder at når du skal sælge denne igen om cirka 3 år, er der 2 års garanti til den næste ejer.
Lars
Profil slettet
24-03-2009 kl. 23:29
hvis jeg var dig, så ville jeg trille en tur ned til den lokale toyota-forhandler... de kører med det der hedder toyota-flex, som betyder at du køber bilen med forhandlerens underskrift på at han vil købe den tilbage efter 3 år til en bestemt pris. det tilbud kan du så selv vælge om du vil tage imod til den tid eller beholde bilen for evt. at sælge den privat... men der får du jo allerede dit værditab at vide når du får nøglerne til din spritnye bil...