Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
15-03-2009 kl. 22:49
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-03-2009 kl. 11:31
For det er virkelig en bil, som kan ruste væk mellem fingrene på dig på kort tid.
Men du kunne også se dig om efter en Mitsubishi Carisma.
Jeg mener, at den deler mange dele med den første Volvo S40, og er dermed en generation nyere end Volvo 460.
En anden lidt overset bil, som ellers både er driftsikker og forholdsvis velkørende, er Nissan Almera.
Profil slettet
29-03-2009 kl. 18:17
I 1995 kom 2.0l motoren fra 605'eren over i 405'eren, og det er en virkelig god motor, der yder sit fulde moment ved 2750 omdrejninger, hvilket giver nem og behagelig kørsel.
De 121 HK og 176 NM som den yder, er rigeligt til alm. kørsel, da bilen kun vejer 1050 KG.
Imponerende mellemaccelerationer taget i betragtning af at det er en Benzin drevet bil (netop grundet det maximale moment ligger på så lave omdrejninger).
Ydermere er der ikke så meget som 1 gram rust på vores. Den har godt nok stået i garage det meste af sit liv, og blevet holdt med pava lige fra starten - men så vidt jeg ved er det en model der generelt ikke ruster meget.
Vi har haft bilen i et årstid nu, og har kørt ca. 20.000 km, og det eneste problem vi har haft, har været en lille del til køler systemet, som vidst kostede ca. 500 kr.
Måler ved hver optankning hvor langt den har kørt på literen, og den ligger altid mellem, 10 og 12 km/l (Det skal siges at vi generelt kører småture på 2-10 km, så hvis man har et kørselsmønster med længere ture, vil den nok ligge lidt højere).
Vi har også været en tur til Berlin i den, hvilket den klarede fejlfrit, og på den tur, kørte den 12,5 km/l, hvilket er inkluderet at vi lå med 160 km/t på Autobahnen det meste af vejen.
Bilen har en rigtig god kørekomfort, og er virkelig retningsstabil, hvilket gør den god til lange ture. Udover det er den vanvittigt god når det kommer til sidevind. Man mærker simpelthen intet selvom det blæser ret så kraftigt, og man kan slet heller ikke mærke den turbulens man kører igennem når man passere et stort modkørende køretøj så som en lastbil eller bus.
Peugeot 405 blev i 1988 kåret som årets bil i Danmark, og ydermere også som årets bil i Europa.
Peugeot 405 bliver faktisk den dag i dag stadig produceret under licens i Egypten, Iran og Polen.
Det var så bare lige mine erfaringer med Peugeot´en.
Jeg har ikke den helt store viden om Volvo'en, så skal ikke kunne udtale mig om den, men vil påpege, som de andre skriver, at det reelt er en Renault.
Sidst rettet: 29/3-09
Sidst rettet: 29/3-09
Sidst rettet: 29/3-09
Sidst rettet: 29/3-09
Profil slettet
29-03-2009 kl. 20:49
Den 8 ventilers 2.0 motor i Xantia (1993-1995), ser da på papiret ud til at være magen til den i Peugeoten.
Peugeot motoren:
Motorkode: RFX
Ventiler: 8
Slagvolume: 1.998 cm³
Effekt: 89 kW (121 HK) / 5.750
Moment: 176 Nm (130 ft·lbf) / 2.750
Citroën motoren:
Motorkode: RFX
Ventiler: 8
Slagvolume: 1998 cm³
Effekt: 89 kW (121 HK) / 5750
Moment: 176 Nm (130 ft·lbf) / 2750
Du må meget gerne uddybe hvordan den selvsamme motor skulle fungere dårligere i et Peugeot karrosseri end det gør i et Citroën karroseri. Hvilke foreskelle er det du mener der er, de 2 motore imellem?
:)
Profil slettet
29-03-2009 kl. 20:50
Men er fuldstændig klar over at der er forskel på hvormange penge man kan sætte i en bil - men jeg ved bare at hvis jeg havde børn, så skal det altså som minimum være en bil med ABS, Airbags, grumblezones mv.