Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

02-03-2009 kl. 10:24

Det kommer helt an på et spørgsmål:

Hvor meget har du arvet og hvor meget heraf vil du bruge på bil???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

02-03-2009 kl. 15:49

Hej Niels,

Jeg er godt og vel dobbelt så gammel som dig, og nu skal jeg indvie dig i en hemmelighed som jeg tror de fleste herinde vil skrive under på:

Det "problem" du tumler med vil forfølge dig resten af livet. Vi andre har det stadig :-)

Næste gang er det måske en lejlighed, en rejse, valg af realkreditlån eller noget fjerde.

Vi kan i sidste ende kun råde dig ud fra hvad vi selv ville have gjort, men det hjælper dig ikke da der ikke er et rigtigt og et forkert svar på dit spørgsmål. Derfor: gør det du synes er rigtigt. Om et år har du så noget erfaring du kan bygge videre på. Husk at en bil trods alt er noget man kan skifte ud hvis man ændrer holdning. Og ja, det koster penge, men det koster ofte penge her i livet at få erfaring...og det er trods alt kun penge.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-03-2009 kl. 16:10

Jeg synes, at du skal gå efter BMW'en.
Men hvad med at lease den istedet for at købe?
BMW har haft nogle ret aggresive leasingpriser igennem de sidste par år.
Det burde så også løse dit problem med den dyre forsikring.

Henrik Poulsen

Henrik Poulsen
bruger siden
06-01-2004

27-07-2009 kl. 17:37

Skid på fornuften og køb en fed bil, du lever kun EN gang, og i morgen kan det være for sent. Livet er til for at det skal leves. Har selv lige købt en Corvette C6 2008 med 436 HK :-)

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

27-07-2009 kl. 18:16

Spring ud i det og køb en fin vogn hvis du har mulighed for det. . . Men en fed vogn har altså også en motor med et vist overskud i mine øjne. Gå derfor efter en BMW 118i eller 120i. . . Og som de andre skriver herinde, overvej et leasing tilbud fra BMW. Du kan nok sidde for det samme i en ny leaset (inkl service og dækning ved evt reparationer) som en 2006'er vil koste dig i sidste ende. Min egen erfaring er desuden at du nok ikke beholder den i så mange år som du nu regner med : ) er ihvertfald ikke selv vokset fra (Som 33 årig) at skifte bil alt for tit. . . I en leasing aftale har du ikke et egentligt værditab udover det engangsbeløb du lægger ved indgåelse af aftalen.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

05-08-2009 kl. 12:16

Køb bmw'en. Du vil aldrig fortryde at have brugt lidt mere på en fed bil.

God fornøjelse!

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-08-2009 kl. 01:41

en Subaru Legacy måske lidt kedelig men en ulv i fåreklæder - med 4 hjuls træk og turbo

http://www.bjarne-hjorth.dk/3026.cms?id=261403721