Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
19-02-2009 kl. 12:12
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-02-2009 kl. 13:17
Opel's dieselmotorer er ikke noget at skrive hjem om. Her er stort set alle konkurrenter foran. Jeg ville overveje en benzin, hvis I da ikke kører mange kilometer årligt. Opel's benzinmotorer har altid været gode.
Meriva får kritik for sædearrangementet, som godt nok er fleksibelt, men vist ikke er særlig let at betjene. Jeg kender dog ikke dette fra egen erfaring.
Hvis I ser på en helt ny bil, bør I vente til april og se den nye Citroen C3 Picasso. Den kommer til at koste 220.000 kr med en 109 HK diesel, som er en fremragende motor. Ifølge diverse test slår C3 Picasso f.eks. Meriva på stort set alle punkter.
Profil slettet
19-02-2009 kl. 15:12
Prøv at tage ud og flyt rundt på sæderne i en Opel Meriva, så vil du finde ud af, at det er meget simpelt...
Kallesø.
Hvordan kan du takke for det indlæg? Jeg synes da nu personligt jeg skriver mere om de to motorer i dit andet (helt magen til) spørgsmål. Det eneste han skriver mere, er jo det med sæderne, hvilket i øvrigt ikke passe, da det er et simpelt system. Men nogle mennesker kan gøre selv de mest simple ting meget besværligt...
Nej det er ikke for at være politimand, men vil du ikke synes det var træls at sidde og kigge herinde, hvis alle indlæg var her 2 gange bare med forskellige overskrifter???
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-02-2009 kl. 15:32
Niels-Jørgen må jo så vælge, om han vil tro på dig eller nogle erfarne biltestere, eller om han vil ud til forhandleren og gøre sig sine egne erfaringer.
Jeg foreslår det sidste, men vil anbefale ham at teste netop den del grundigt. Det ser jo ofte meget let ud, når sælgeren lige viser det.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-02-2009 kl. 15:37
Jeg mener, at de begge konkluderede, at det nok er den bedste bil i det segment.
Du kan bl.a. læse en test her:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1115529.ece
God fornøjelse.