Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

17-02-2009 kl. 15:55

Det er valget mellem

100% fornuft og 0% jantelovsbryder (Passaten)
95% fornuft og 5% jantelovsbryder (Audien)

Det er et af de spørgsmål hvor man bare må sige: "Begge biler er fortræffelige". Køb den I kan blive enige om, og lad være med at købe den som tilfældige mennesker på et web forum synes om" :-)".

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

17-02-2009 kl. 19:14

Du skriver selv at der vil være ca 100.000 km til forskel på de 2 i har kig på. Det er altså mange KM. Og det er nu at de små fejl begynder at vise sig på Audi´en. Dog er der ingen tvivl om at Audi´en har meget mere klasse og stil end Passat´en.
Men Passat´en er en ret god vogn og når den næsten er ny må den være at foretrække, med hensyn til driftsikkerhed. Den vil uden tvivl være billigere pr kørt KM. Motoren passer også bedre til Passat end A6.
Der skal du op i en 170 HK for at den passer til A6. 140 hk er lige i underkanten til så stor en bil.

Det skal lige siges at jeg normalt er bims med en Audi A6.

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2009 kl. 20:20

Hej
Jeg har ejet begge biler og vil sige, at Audi A6 Avant (seneste model række) er en perle for øjet, men den skuffer på køreglæden med den nævnte motor. 140 HK motoren virker for lille i Audien, mens den passer til Passaten. Der er et dødt punkt ved igangsætning - det syntes jeg ikke der var i Passaten.

Jeg vil anbefale Passaten.

Mvh

bruger siden
11-12-2004

19-02-2009 kl. 22:48

Det du nævner med Opel Insignia kan jeg godt fostå du tænker. Men Insignia er mere i samme klasse og mest sammenlignlig med Passat.
Hvor Audi A6 er på et helt andet niveau.

Men jeg syntes du lige skal tænke over hvor mange KM du kører om året og så læg 3 års kørsel oven i hvad de nu har kørt. Og så vil Audien altså være et pænt stykke over de 200 tkm... hvilket altså er en del. Det er jo der alle de små dumme fejl kommer, og slidtagen...

Som jeg har skrevet tidligere er Audi A6 nok noget af de fedeste i den klasse... meeeen det kan altså blive en dyr og trist fornøjelse.

Men igen, det er dig der skal betale og eje... Så er det jo din mening der tæller....

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 16:59

med fornuftigt KM-tal... så skal jeg støtte dig 100 % i købet af en A6... Jeg vil sågar hjælpe dig med at overtale konen :-) hahaha

Men held og lykke med valget.... Så vil jeg lige drømme lidt om A6 avant.... for pokker de er lækre...