Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
16-02-2009 kl. 16:13
Et godt alternativ er Honda Accord Tourer (ST. Car). Honda Accord er altid i synsstatistikkerne helt i top, altså meget få fejl og rigtig god kvalitet. Hondas motorer/ transmission findes ikke bedre!
Med venlig hilsen
Per
Profil slettet
16-02-2009 kl. 16:33
Mvh Thomas.
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
16-02-2009 kl. 16:38
Jeg har den nye Mazda 6 st. car i diesel. Vi er superglade for den. Diesel kunne være et alternativ istedet for 2,0 benzin. Der er måske en rigtig god pris at hente på en som min, da der kommer en ny Diesel motor i marts måned. Jeg har intet at klage på min motor.
Thomas
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
19-02-2009 kl. 19:59
Tag en Avensis med i dine overvejelser. Vi har enh 1.8 LB. Fanstasisk god bil, der både kører godt og meget mere støjsvag end Mazdaen. Pladsmæssig er der ikke den store forskel, men komforten. Vi overvejede meget en Mazda sidste år, men efter en længere prøvetur blev vi klar over at Toyotaen ville give mest køreglæde og ingen rustproblemer ect. Prisen er nok lidt højere, men Toyotaen kører lidt længere på litteren, samt har en rigtig god gensalgsværdi. Vores 2004 Avensis kostede 2,68 kr. pr km. i 4 år. Min mabo kørte Mazda 6 2003. Den kostede 3,18 pr. kørt km. i 4,5 år. Vel at mærke efter samme regneskabalon.
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
24-02-2009 kl. 23:03
Jeg synes, at min nye 6'er kører rigtig godt også på motorvej, og det gør den trods alt hver dag. Det viser dog bare, at alle har en forskellig opfattelse af biler.
Thomas
Rune Boa Nielsen
bruger siden
15-11-2004
26-02-2009 kl. 18:40
Købte den nye 6'er (2,0 St.car) i maj måned sidste år.
Er meget glad for den, og der har ikke været en eneste fejl. Det er en fed bil, som jeg bliver glad for at se på og køre i hver dag. Vil godt erkende at den kan være lidt levende i styretøjet på motorvej. Men jeg synes nu ikke det er noget problem...
Har lige set at man kan få den "gamle" 2,0 diesel til samme pris som benzinen nu. Det ville jeg ønske jeg havde, men jeg kan godt se at det måske ikke passer med dine korte ture.
Kan bestemt anbefale bilen
Rune
Rune Hansen
bruger siden
06-04-2005
27-02-2009 kl. 12:01
Gode sikre køre egenskaber, DSC og super gode bremser.
Fornuftig sikkerhed, 5 stjerner efter euroncap test efter nye standarder.
Gode pladsforhold, vi har 2 små børn og en stor hund.
Deuden rigtig meget lækkert standard udstyr, fartpilot (i ratter hvor det hører hjemme og ikke på en eller anden pind gemt bag rattet), automatisk nedblædeligt bakspejl, 2 zonet klimaanlæg, 17 Alu med kvalidæk, godt anlæg, ingen grim antenne (den er indbygget i bagruden).
Vi er rigtig glade for bilen og fortryder ikke vores valg.
Læs evt. diverse test, bla. i bilmagasinet, som syntes rigtig godt om bilen.
Et alternativ er den nye Skoda Superb, den fås dog endnu ikke i stationcar version, og designet er heller ikke lige min smag.
Mazda kunne godt tage ved lære at de øvrigt og lægge en lille turbo benziner i deres lækre biler, så var valget endnu lettere. De har jo været efter deres diesel motor og denne sammenlignes med en BMW diesel og det er bestemt positivt.
Med andre ord, skal køreglæden være i højsædet, så snup en 6'er.